Кабінет Міністрів вніс «маленьку правочку»у відому постанову від 4 лютого, якою визначався західний напрямок транспортування нафти трубопроводом «Одеса-Броди». Власне, задля цієї «поправки» і було видано Постанову від 5 липня — «Про внесення зміни в пункт 1 Постанови «Про заходи з підвищення ефективності використання системи магістральних нафтопроводів», яка, стверджує УНІАН, є в розпорядженні цього інформаційного агентства. Новий документ короткий — він тільки рекомендує у згаданому вище пункті 1 «...слова «у напрямку з Одеси на Броди» виключити». Отже, уряд знову довів своє, наче взяте з анекдотів, хитре українське нутро: і про реверс нічого не сказав, а водночас і однозначність прямого використання «труби» анулював. Словом, уряд не «з'їв» аверс, але добряче «надкусив».
Прикметно, що згадана постанова побачила світ відразу після повернення Прем'єр-міністра Віктора Януковича з Москви, де він зі своїм колегою Михайлом Фрадковим обговорював можливість транспортування російської нафти у зворотньому напрямку — з Бродів до Одеського терміналу. «У постанову від 4 лютого внесли зауваження. Зокрема, вилучили пункт, де було щось таке: розглянути можливість оптимального використання нафтопроводу в європейському напрямку. Ось виключили слова «в європейському напрямку», — підтвердила «Громадському радіо» прес-секретар представництва ТНК Ірина Ковальчук.
Отже, реверс? Чи Київ усе-таки в передвиборчу добу хоче пограти з росіянами і дає Москві в такий спосіб певні надії? Схоже на те. Принаймні до такої думки підводить учорашній коментар Віктора Януковича. Перебуваючи в Херсоні, він не зміг відповісти на питання «Інтерфаксу», в якому ж напрямку Україна планує пускати нафту по трубопроводу. «У різних ситуаціях це буде по-різному, — відповів Янукович. — Але така можливість (використовувати «Одеса-Броди» у реверсному режимі. — Ред.) існує».
Нагадаємо наразі, що Президент Леонід Кучма неодноразово у квітні та травні наголошував на недоцільності виключно прямого використання «труби». А водночас європейські партнери України переконували у необхідності аверсу. Так, у червні Польща заявила про готовність не тільки парафувати угоду про створення СП за участі «Укртранснафти» та компанії «Пшиязнь» для добудови нафтогону, а й підписати цю угоду.