Відлуння наших трибун

20.06.2012
Відлуння наших трибун

Голландським уболівальникам навіть українська міліція сподобалася, тож після Євро–2012 вони обіцяють повернутися в Україну ще не раз. (Фото Рейтер.)

Попри те, що іноземні вболівальники роз’їжджаються від нас додому досить задоволені, кампанію зi створення позитивного іміджу за кордоном Україна провалила. Такого висновку дійшли учасники дискусії на тему «Чи виправдаються інвестиції в іміджеву кампанію України в контексті підготовки до Євро?», організованої Громадянською кампанією «Євро–патруль», народним контролем «Слово і діло» та ГО «Українська справа».

За словами керуючого партнера CFC Consulting (компанія–розробник бренду «Спритко та Гарнюня») Василя Мірошниченка, піар–кампанію треба було починати набагато раніше. «Такі глобальні речі, як імідж країни, важко сформувати за кілька років. По суті, зараз маємо парадокс. Перед чемпіонатом в іноземців були занижені очікування, і це зіграло нам на користь».

«Ми зупинился в Донецьку, оскільки там наша збірна грала перші два матчі. У результаті в нас залишилися негативні враження, — розповіла співробітниця французького телебачення Олена Габрилян. — Мало того, що за кілька днів ціни на готель стрімко підвищили, так іще й у ресторанах інколи доводилося чекати замовлення по кілька годин. Деякі французи їхали сюди на автомобілях і були шоковані якістю дорожного покриття. Їм довелося витратити вдвічі більше часу, аби доїхати, ніж вони планували». За словами Олени, не дивно, що після такого «гостинного прийому» більшість французьких уболівальників залишили Україну: «Із 2 тисяч до матчу Франція—Швеція залишилося лише 200».

Експерт зі стратегічних комунікацій Денис Богуш однозначно заявив: «Усі офіційні промо–ролики — непрофесійні, і за їх виробництво явно переплатили. Значно краще було б просто поставити на тлі Києва Шевченка або Кличка, які б запросили до України — ефект був би більший». Пан Денис також представив моніторинг зарубіжних ЗМІ, в яких явно переважали новини з негативним контекстом про нашу країну. Більшість тем — про варварське поводження з бездомними тваринами, справу Тимошенко та побиття лідерки БЮТ; бойкот Євро–2012 низкою європейських урядів тощо. Також іноземців хвилювали прояви расизму та гомофобії в Україні. До речі, як додав один незалежний журналіст із Франції, «французи більше обговорюють ваш «мовний» закон, ніж сам чемпіонат з футболу».

 

ЦИФРИ

На промоцію країни в контексті турніру Євро–2012 передбачалося виділити 111 мільйонів гривень. Із яких реально виділено лише 45 мільйонів.

У листопаді 2010 року за 4 мільйони гривень було створено логотип та промо–ролик «Увімкни Україну», який мали крутити по Бі–Бі–Сі, «Євроспорту» та інших телеканалах.

Згодом компанія CFC Consulting виграла тендер від МЗС на розробку національної брендингової стратегії України. Таким чином з’явилися Славко і Гарнюня, бренд–бук та інше. Це коштувало державному бюджету 800 тисяч гривень. До речі, стільки ж коштувала й публікація про Україну у номері газети «Вашингтон пост» за січень.

У вересні 2011 року було створено п’ять роликів iз серії «Ми чекаємо на Євро»: «Будівельник», «Вчителька», «Офіціанти», «Покоївка» та «Фінальний». Лише «Вчителька» обійшлася в 1,2 мільйона гривень.

Потім 12,5 мільйона заплатили за розміщення відеороликів про Україну в ефірі іноземних телеканалів.

 

ОПИТУВАННЯ

Начитавшись у своїй пресі «страшилок» про наш расизм, жорстокість щодо приблудних собак та інші жахіття, європейські вболівальники приїздили в Україну з острахом. А повертаються з подивом — бо, попри певні проблеми й незручності, загалом їм тут сподобалося. Тепер у раніше ворожій до України пресі з’являються статті з майже вибаченнями й запевненнями: насправді не все так погано. Та попри це, проведення фінальної частини чемпіонату Європи з футболу в Україні не допомогло нашій державі стати привабливішою для іноземних туристів. Як повідомляє «Німецька хвиля», про це свідчать дані опитування, проведеного консалтинговою фірмою Trendscope на замовлення компанії Travel Industry Club, що представляє інтереси німецького туристичного бізнесу.

Згідно з даними цього дослідження, 68% менеджерів у сфері туризму вважають, що Євро–2012 не зробить Україну більш привабливою країною для туристів, а 62% сумніваються у тому, що репортажі напередодні й під час футбольного чемпіонату матимуть позитивні наслідки для турбізнесу нашої країни. При цьому майже дві третини респондентів (69%) вважають, що західні ЗМІ, які різко критикують Україну за судове переслідування колишнього Прем’єр–міністра Юлії Тимошенко та інші проблеми, «об’єктивно і зважено» висвітлюють ситуацію в нашій державі.

Водночас тільки 21% респондентів вважає, що негативний імідж України пошириться й на її «євросоюзного» партнера по проведенню Євро– 2012 — Польщу. Хоча її туристи також недооцінюють, вважають західні турменеджери.

 

ДУМКА З ПРИВОДУ

Кавалер Ордена Британської імперії за боротьбу за права людини в Центральній та Східній Європі Клер Дімйон не побачила в Україні проявів расизму. Про це вона заявила під час зустрічі з міським головою Харкова Геннадієм Кернесом. Як повідомляє УНІАН, правозахисниця зазначила, що чемпіонат Європи з футболу став для всіх його учасників і гостей святом єднання, й наголосила: хоч у рамках своєї діяльності вона об’їздила всі країни Східної та Центральної Європи, крім Республіки Білорусь, але «ніколи й ніде не бачила такого доброго, щирого і гостинного ставлення до гостей своєї країни, як в Україні».

Загалом, за словами Дімйон, за час свого перебування в різних містах України вона не побачила жодного прояву нетолерантного ставлення до людей інших рас і національностей. «Я бачила безліч темношкірих, у тому числі й на стадіонах. Дивлячись на них, не можна сказати, що вони відчувають стрес або пригніченість у вашій країні. Можу з абсолютною впевненістю сказати, що не побачила тут расистських настроїв — принаймні, не більше, ніж у Лондоні. З цього приводу Бі–Бі–Сі слід було б сказати правду (британська телерадіокомпанія напередодні Євро–2012 зробила репортаж про «расизм» в Україні. — Ред.). Тому я вдячна жителям Харкова за надану можливість виправдати добре ім’я британців і розповісти світу правду».

«Коли я їхала до вас, у мене були певні упере­дження, але тепер їх не лишилося. Як громадянин Англії я хочу вибачитися перед вами від імені всієї Британії. Це питання честі і Великої Британії, і особисто мене як англійки», — наголосила пані Клер, зазначивши, що знімає документальну стрічку, завдання якої — спростувати неправдиві відомості про расизм в Україні, поширені Бі–Бі–Сі.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>