Антимонопольний комітет України надіслав двом найбільшим операторам мобільного зв’язку — «Київстару» і МТС — офіційні листи з рекомендаціями знизити тарифи. Про це, як iнформує «Коммєрсант–Україна», повідомив перший заступник голови комітету Рафаель Кузьмін. Самі оператори говорять, що листів від АМКУ поки не отримували. Наприкінці минулого місяця ці оператори попередили своїх абонентів про те, що вартість розмов та СМС зросте. Інформація стурбувала Прем’єр–міністра Миколу Азарова, який написав у себе на сторінці у «Фейсбуці»: «Я обов’язково дам доручення антимонопольному комітету зробити перевірку операторів сотового зв’язку та повідомити уряд».
Нагадаємо, у березні «Київстар» на 30% збільшив вартість СМС– і ММС–повідомлень та почав вводити щоденну абонплату в низцi тарифних планів. Компанія повідомила про подорожчання з 19 червня вартості повідомлень для абонентів тарифних планів Beeline на 50%.
МТС iз 1 червня збільшив вартість внутрімережевих і міжмережевих дзвінків на 50% і 20%, відповідно. Це стосується популярних тарифних планів «Супер–МТС», Max Energy і «Народний». Таким чином хвилина розмови власникам цих тарифів обходилася в 75 коп. у мережі та 1,2 грн. — на телефони інших операторів. Компанія також збиралася з сьогоднішнього дня підвищити щоденну плату за користування деякими тарифними планами на 20—80%. «Більшість абонентів підвищення не торкнеться, адже вони не виходять за межі передплачених хвилин у пакеті», — пояснила керівник відділу зi зв’язкiв iз громадськістю «МТС–Україна» Вікторія Рубан.
Оператори пояснюють потребу підвищення тарифів на мобільний зв’язок подорожчанням електроенергії, збільшенням орендної плати та вартості частот, необхідністю платити зарплати своїм працівникам. Також експерти зазначають, що оператори піднімають ціни через те, що кількість абонентів голосового зв’язку в мережі перестала зростати, сягнувши свого критичного максимуму. При цьому мобільний інтернет розвивається не так швидко через відсутність ліцензій на частоти типу 3G.
Крім мобільного зв’язку, зрости може також тариф на «стаціонарний» телефон оператора «Укртелеком». Про намір підвищити ціни на 10% компанія заявила наприкінці квітня. Причина — збитковість наданих компанією послуг. Тим часом, зазначає сайт «Кореспондент», компанія закінчила перший квартал iз прибутком у 5,4 млн. грн.
ЦІКАВО ЗНАТИ
Згідно з повідомленням Держкомстату, станом на 1 квітня цього року в Україні нараховувалося 55 млн. 943,7 тис. абонентів мобільного зв’язку. Тобто «мобілок» в Українi бiльше, нiж громадян. Деякi люди користуються послугами кількох операторів одночасно.
Приблизно 2,5% своїх доходів витрачає середньостатистичний українець на мобільний зв’язок щомісяця.
Прибуток компанії «Київстар» за 2011 рік становить 6,953 млрд. грн.