Із 25 до 27 квітня Національний університет культури і мистецтв втретє зустрічав Всеукраїнський фестиваль дизайну і реклами під девізом «Назустріч Євро–2012». Конкурсанти і журі виступили єдиною командою, в якій кожен додав свою цеглину до розбудови фестивалю як міжнародного.
У ці дні у вузі було особливо гомінко: від творчої атмосфери, яка тут панувала, а також від позитивної енергетики, яка йшла від викладачів та учасників конкурсу. Креативні випускники шкіл і студенти ділилися своїми враженнями, дискутували і, звичайно, з цікавістю споглядали роботи своїх ровесників. Утім календарі, плакати, міні–проекти ландшафтного оформлення парків і будівель, які виставили на двох поверхах одного з корпусів КНУКіМУ, нагадували справжню галерею, де почуваєш себе на захоплюючій екскурсії.
Ідейним натхненником, головою журі фестивалю є ректор Київського національного університету культури і мистецтв Михайло Поплавський. Він вважає, що генератором ідей у сфері дизайну є саме молодь, творчий потенціал якої дуже важливий при підготовці до зустрічі гостей «Євро–2012». «У нас є всі ресурси та можливості, щоб гідно представити нашу державу на світовій арені», — зазначив Михайло Поплавський.
До фестивалю готувалися два місяці. Команда викладачів Інституту дизайну і реклами (КНУКіМ) спрацювала, як завжди, потужно і творчо. Фестиваль швидко набув розмаху, з усіх навчальних закладів України відгукнулися молоді дизайнери. Більше того, якщо у березні надходило до 15 заявок щоденно, то після рекордного марафону української пісні, який став знаковою подією у державі, кількість заявок зросла аж до сорока!
До складу журі залучили провідних майстрів України у сфері графічного дизайну, реклами, поліграфії, інтер’єру, ландшафту, дизайну одягу та перукарського мистецтва: Крістіну Бобкову, Тетяну Островєрхову, Анатолія Жирнова, Ірину Гардабхадзе, Ліану Білякович, Вадима Куцевича, Катерину Гамалію, Ольгу Лагутенко, Дениса Бородаєва, Наталю Удріс, Оксану Чуєву, Андрія Будника, Вадима Абизова, Тетяну Божко.
Футбол i фольклор
«З використанням символіки футбольного турніру ми побачили дизайнерські проекти та оригінальні рішення в оформленні вулиць міст, стилів одягу, зачісок. Журі вразили високі результати, переможців визначати довелось нелегко, — зізналася на прес–конференції за підсумками проведення фестивалю директор Інституту дизайну і реклами Тетяна Кротова. — Рівень робіт достатньо кваліфікований, вищий, нiж у попередні два роки. Після ретельного відбору до фіналу дійшли кращі з кращих — понад сто дизайнерських міні–проектів. А на майбутнє, мабуть, треба збільшити кількість призових місць у номінаціях».
«Кафедрі дизайну одягу іноді бракувало слів під час показу, — зазначила член журі Катерина Гамалія. — Чудові сукні, спідниці промовляли самі за себе». А член журі Тетяна Островєрхова не приховувала, що, коли вона побачила сукні і теніски з вкрапленням мотивів фольклору, у неї на очах з’явилися сльози. «Я впевнена, що такі роботи конкурентоспроможні: елегантні, витончені, а головне — з ознаками нашої національної культури», — сказала дизайнер.
Професор КНУКіМу Ірина Гардабхадзе вважає, що деякі проекти — міжнародного рівня. Як підтвердження — вже нині кілька учасників отримали запрошення влаштуватися на роботу. Зокрема, є навіть замовлення з Італії і Франції. Ректор Михайло Поплавський тут же додав: «А в мене здорові амбіції, щоб мода Києва була на першому місці, а Парижа — на другому!».
На запитання журналістської братії, хто ж усе–таки серед переможців найкращий, Михайло Поплавський відповів: «Якщо людина приїхала до нас iз регіону, значить, вона вже повірила в себе і вже перемогла. А на фестивалі вона отримала хорошу позитивну енергетику, бо наша задача — підштовхнути її до нових ідей».
До слова, у каталозі учасників фестивалю, який оперативно випущено, представлені всі роботи учасників, а також вказано їхні координати, щоб з ними за потреби можна було зв’язатися. Володарі гран–прі в кожній із номінацій отримали можливість стажування в одного з провідних світових дизайнерів. А найталановитіші учні шкіл і середніх спеціальних закладів, які брали участь у конкурсі, матимуть змогу вступити до Київського національного університету культури і мистецтв на пільгових умовах та навчатися за рахунок коштів вишу.
Метри дизайну продемонстрували свiй доробок
У рамках фестивалю пройшли майстер–класи знаних фахівців дизайну і реклами: Анатолія Жирнова, професора, почесного президента Гільдії ландшафтних підприємців, директора Інституту дизайну і ландшафтного мистецтва Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв; Дениса Бородаєва, креативного директора рекламної агенції Different Board, кандидата мистецтвознавства, члена Спілки дизайнерів України, члена Спілки художників України; Крістіни Бобкової, постійного учасника українських тижнів моди. А також — урочиста церемонія нагородження переможців і гала–концерт.
Українськi самородки дадуть перцю Європi
Фестиваль дизайну та реклами — єдиний в Україні захід подібного рівня. Михайло Поплавський підкреслив, що ніяких комерційних цілей конкурс перед собою не ставить, участь у ньому безкоштовна, а оргкомітет цікавлять лише свіжі ідеї та оригінальні дизайнерські рішення.
«Талановита молодь — наше невичерпне багатство. Якщо уважно дослідити історію, можна зробити висновок: мода зародилася саме в Україні, а потім перемістилася до Франції та Італії. Про Україну в контексті моди говорять багато. Є гідні дизайнери, здатні представити нашу країну на міжнародному рівні. Втім наразі важливо підтримати молодих, дати їм можливість удосконалюватися, розвиватися і досягати професійних висот. Наша мета — виявити талановитих дизайнерів, самородків, випускників шкіл, професійно–технічних училищ, студентів середніх спеціальних та вищих навчальних закладів. Я впевнений: ми на правильному шляху. Всеукраїнський фестиваль дизайну і реклами — творча лабораторія для майбутніх професійних європейських дизайнерів. Дуже приємно, що роботи молодих дизайнерів сьогодні репрезентують Україну в багатогранності її потенціалу, а навчальні заклади, що готують національні кадри у напрямах дизайну одягу, інтер’єру ландшафту, дизайну стилю, зачіски, спрямовують свої зусилля на те, щоб молоді фахівці були здатними атакувати ринок модного бізнесу і дизайну. Тож тримаймо українську хвилю!» — закликав голова журі фестивалю, ректор Київського національного університету культури і мистецтв Михайло Поплавський.