За останні кілька років в Україні з’явилися тисячі маленьких готелів на 5—10 номерів і сотні великих філій — як закордонних компаній готельного бізнесу, так і вітчизняних. Ціни вже починають відповідати якості, а головне — Україна дуже приваблива з точки зору зеленого туризму, стверджують у Всеукраїнській спілці громадських організацій «Рада з питань туризму і курортів».
Водночас, каже її голова Євген Самарцев, через недосконале законодавство у питанні відшкодування податку на додану вартість ціни на готельні послуги залишаються чи не найвищими у Європі: «Якби в нас був нормальний податок на додану вартість для готелів, то й ціни були б значно привабливіші. В Україні найбільший податок для цього виду бізнесу в Європі, як і для ресторанного. Окрім того, приміром, у Туреччині держава безкоштовно виділяє земельну ділянку під готель. У нас такого немає — звідси й захмарні ціни».
Пан Самарцев наголосив: у контексті пляжного туризму наша держава мало цікавить іноземців, окрім хіба росіян, які їдуть у Крим. Тож маємо робити ставку на зелений туризм. «Слід створити свій кемпінговий рух, нам треба заманювати туриста не в Крим, а в Асканію–Нову, на сплав у Карпатах тощо», — переконаний фахівець. Натомість, каже заступник голови Всеукраїнської асоціації туристичних операторів Віктор Зінченко, нині влада планує закрити для відвідування місто Прип’ять, яке, не секрет, вабить багатьох вітчизняних й іноземних туристів саме своїми апокаліптичними краєвидами: «У мене немає щодо цього точної інформації, але це хороший бізнес. Тут заробляють гроші, частина яких потім наповнює бюджет. Я дуже добре знаю цей маршрут, бо одним iз перших став його організовувати».
Водночас експерти переконані: цьогоріч ціни на відпочинок піднімуться через зростання цін на електрику, продукти й бензин. Тому понад 80 відсотків українців, за їхніми словами, це літо проведуть удома або на дачі.
ДО РЕЧІ
Антимонопольний комітет розпочав перевірку цін на готельні послуги в Києві, Харкові, Львові і Донецьку та на автошляхах до цих міст напередодні Євро–2012. «Наше завдання — перевірити обґрунтованість ціни нічлігу в одномісних, двомісних, тримісних номерах у тих готелях, де передбачено розміщення уболівальників. Ціна має бути адекватною і відповідати європейському рівню. Оскільки зараз пішли скарги на те, що нібито в нас ціни на готельний номер набагато вищі, ніж у Європі», — цитує першого заступника голови АМКУ Рафаеля Кузьміна УНІАН. За його словами, якщо комітет виявить факти монопольного становища готелів на ринку, до них можуть застосовувати штрафи в розмірі 10% від річного обороту. «Приміром, якщо готель один біля стадіону, від цього готелю кілометрів 100—150 до іншого готелю, то в нас є всі підстави визнати цей готель таким, що займає монопольну позицію», — пояснив Кузьмін. Перевірку планують завершити до 1 червня.