Розслідувач фанатизму: рецензія на книжку Люка Гардінґа «Вторгнення»
У Люка Гардінґа, політичного журналіста лондонської Guardian, вийшла в Україні вже друга книжка. >>
Чулпан Хаматова та Євген Миронов у виставі «Фрекен Жюлі».
Цього разу Театр Націй гастролюватиме відразу на двох столичних майданчиках: виставу «Фрекен Жюлі» підопічні Євгена Миронова зіграють 24—25 березня на сцені Театру імені Франка, а «Кілера Джо» — 26—27 березня в Опереті. Обидві вистави варті уваги гурманів від театру — аналізуючи ці спектаклі, московські критики відверто зловживали найвищими формами порівняння, причому не завжди свої фахові епітети вони вплітали у беззаперечно позитивний контекст.
Режисер вистави «Фрекен Жюлі» — відомий німецький експериментатор Томас Остермайєр. З категорією жінок, до якої належить головна героїня, він був прекрасно знайомий: у своєму театрі «Шаубюне» в Берліні він ставив «Нору» та «Гедду Габлер» Генріха Ібсена. Цього разу історію «падіння» графської доньки, яка стала коханкою лакея, мусили зіграти актори російські, психотип яких, за логікою, має дисонувати з внутрішнім світом героїв Августа Стрінберга. Якщо це припущення має право на існування, то Євген Миронов та Чулпан Хаматова тут — виняток із правил. Оскільки їхнiй акторський потенціал безапеляційно перекреслює ці очевидні висновки. Не останню роль у цьому порозумінні особистостей, як літературних, так і реальних, а також культур, які вони представляють, відіграв автор сценічної версії Михайло Дурденков. Його особливе прочитання Стрінберга та переселення героїв на Рубльовку дозволило режисеру вирішити виставу у стилі анатомічного театру, де найдрібніші фізіологічні деталі мають колосальне навантаження, де на столі кухарка Крістіна патрає курку, а потім на ньому ж Жан розкладе свою господиню Жюлі... «У світі, де гордість вимірюється банківським рахунком, немає місця людським почуттям», — щоб донести цю думку режисера до глядачів, акторам довелося опиратися своєму попередньому досвіду і не виправдовувати своїх героїв, не співчувати їм, як раніше...
Інтрига «Кілера Джо» зашифрована у прізвищі автора п’єси, за якою поставлена ця вистава. Трейсі Леттс — лауреат Пулітцерівської премії, він не лише драматург, а й актор, який багато років співпрацював iз провідним Чикагським театром «Степпенвульф».
Головні герої «Кілера Джо» — брат i сестра, які вирішують убити свою матір щоб отримати страховку, і наймають для цього професійного кілера, а той виявився копом... Історію, замішану на інтелектуальному трилері та «чорній комедії» у стилі Тарантіно, в Театрі Націй поставив болгарський режисер Явор Гирдиєв. У ролях — Олександр Новін, Юлія Пересильд, Олена Морозова, Андрій Фомін, Віталій Хаєв...
У Люка Гардінґа, політичного журналіста лондонської Guardian, вийшла в Україні вже друга книжка. >>
Ніхто із сучасників, напевно, не міг до 24 лютого 2022 року уявити переповнені залізничні вокзали, з яких українці їхали від страшної повномасштабної війни. >>
Дерев’яні ляльки-мотанки на людський зріст, картини, інсталяції та скульптури представлені у Києві на виставці «Невидима рука». >>
Культовий український письменник, публіцист, громадський діяч та блогер Дмитро Капранов помер у віці 56 років. >>
Нові літери з унікальним історичним шрифтом встановили на станції столичного метро «Площа Українських Героїв» в ніч на 12 квітня. >>
Колись Прохорівка була улюбленим місцем української інтелігенції. До маєтку Максимовича на Михайловій горі приїжджали Тарас Шевченко й Микола Гоголь. Кобзар тут проводив останні вільні дні в Україні до свого арешту у 1859 році. >>