Днями Держкомстат оновив список товарів та послуг, які українці купують найчастіше та з допомогою яких фінансисти вираховують рівень інфляції в країні.
Зі списку вилучили музичні центри, аудіодиски, монітори та процесори. Натомість сюди вписали ноутбуки, принтери, «флешки» та МP3–плеєри. Українці стали менше купувати жуйки, дитяче харчування, згущене молоко, оцет, штори, господарське мило та окуляри. Зате більшим попитом стали користуватися оливкова олія, м’ясні напівфабрикати, мийні засоби, памперси, шафи–купе та контактні лінзи. Крім того, ми почали частіше страхувати автомобілі, ходити на підготовчі курси у ВНЗ, здавати на права та робити манікюр. Зі списку викреслили відвідування саун i купівлю журналів.
«За результатами постійних опитувань ми визначаємо перелік товарів, на які учасники опитування витрачають не менше 0,1 відсотка своїх доходів. Такі товари ми додаємо в кошик інфляції, прибираючи звідти ті, попит на які знижується», — пояснила виданню «Коммєрсант–Україна» заступник голови Держкомстату Наталя Власенко.
До списку ввійшло більше товарів преміум–класу, ціни на які не схильні до сильних коливань. Згідно з даними Держкомстату, рівень інфляції за січень 2012–го становить 0,3 відсотка. Водночас провідний експерт Центру Разумкова, екс–заступник міністра праці та соціальної політики Павло Розенко наголошує, що офіційні показники інфляції занижені, а більшість простих громадян вказує на стрімке зростання цін на продукти, комунальні тарифи, ліки та відповідне погіршення рівня життя.