Учора тривали пошуки в Охотському морі, в районі за 200 км на північний схід від сахалінського мису Терпіння. У неділю тут сталася катастрофа: у шторм перекинулася й затонула нафтогазова бурова платформа «Кольська». Із 67 осіб, які перебували на борту, врятувалися тільки 14. Станом на вчорашній вечір тіла стількох же загиблих — 14 — вдалося знайти і доправити на берег. Решту людей вважають зниклими безвісти.
За інформацією, яку передав «Інтерфакс», загинули головним чином не моряки, а бурильники й обслуговуючий персонал. Вони взагалі не повинні були перебувати на платформі під час транспортування. Їх узяли на борт, оскільки організатори рейду з якихось причин не стали орендувати додаткове пасажирське судно.
Ця катастрофа нагадує іншу російську трагедію на воді — із пасажирським теплоходом «Булгарія» в Татарстані. У липні під час круїзу на переповненому судні, що затонуло, загинуло 122 особи. І тоді на Волзі, і тепер в Охотському морі заради економії було порушено основоположні правила безпеки. І в одному, і в другому випадку головною причиною трагедії стала жадоба наживи господарів–комерсантів.
Плавуча бурова установка «Кольська» належала «Арктикморнафтогазрозвідці» і прямувала від західного узбережжя Камчатки, де використовувалася на підряді в «Газпрому», на базу на острові Сахалін. Платформу супроводжували криголам «Магадан» і буксир «Нафтогаз–55». Саме ці судна встигли підняти 14 людей, коли о пів на десяту ранку за місцевим часом хвилі висотою до 6 метрів перекинули й затопили переповнену платформу.
Норми ще з часів СРСР передбачають, що кількість членів перегонної команди на плавучій буровій установці не має перевищувати 35 осіб. На «Кольській» було вдвічі більше. Отже, загибель людей — на совісті посадових осіб.
За фактом порушено кримінальну справу за статтею 263 КК РФ — «Порушення правил безпеки руху та експлуатації морського транспорту, що призвело з необережності до смерті двох і більше осіб».
До всього, газета «Московскіє новості» дізналася, що перед трагедією платформа «Кольська» займалася бурінням свердловини для «Газпрому», яку Камчатська природоохоронна прокуратура і Росприроднагляд вважають незаконною.
У пошуково–рятувальній операції беруть участь чотири судна, літак і вертоліт МНС Росії. Рятувальники знайшли рятувальний човен і два надувні плоти, але людей на них не було, передала агенція ІТАР–ТАКС.
У СПИСКАХ НЕ ЗНАЧАТЬСЯ
У переліку загиблих і зниклих безвісти після катастрофи — люди і з українськими прізвищами: Гапич, Помаза, Ребик, Кавун, Пономарчук. Серед них — куховарка, покоївка. Але, за даними МЗС, громадян України в цьому списку немає. Натомість є британський підданий — імовірно, співробітник страхової компанії Nobel Denton.