Тренди повного метра

01.11.2011
Тренди повного метра

Олексій Герман–молодший знімає черговий альманах. (з сайту molodist.com.)

Насичені фестивальні будні аж ніяк не зашкодили «Молодості» трішки спланувати перспективу і познайомити учасників та гостей з проектами, які, цілком можливо, будуть представлені у програмі наступних кінофестивалів. Масова презентація майбутніх кіноновинок відбулася під час Boat Meeting Coproduction Market, якому «Молодість» присвятила два дні. Темою дискусії, до якої залучили фахівців з України, Росії, Німеччини, Франції, Грузії, Польщі, обрали копродукцію. Спільне виробництво продовжує утверджуватися як перспективний напрям у кіно, тож обговорення його сильних та слабких сторін пройшло дуже жваво.

Орієнтири молодих...

Із дев’яти проектів, що були представлені у «параді кіноідей», українських було чотири. Свої заявки на майбутнє представляли Мирослав Слабошпицький, Анна Паленчук, Богдана Смирнова та Олег Щербина. Автори сценарію стрічки Олега Щербини «Кохання убивці» — Заза Буадзе та Юлія Чернявська. В основу сюжету лягла реальна історія про стосунки Богдана Сташинського та Інге Поль, агента КДБ i політичного вбивці та звичайної перукарки зі Східного Берліна. Як відомо з історії, саме Сташинському приписують убивство Степана Бандери... Коли гине їхня єдина дитина, Богдан відкривається дружині, але Інге не кинула його і вмовила втекти з Берліна. Жанр цієї картини визначили як «любовну драму з елементами шпигунського фільму». Як розповіла Юлія Чернявська, зараз проект перебуває на стадії закінчення девелопменту. За місяць–півтора планується підписання угоди з дистриб’ютором. Проект устиг заявити про себе ще на рівні сценарію: минулого року його вибрали для участі у проекті MFI Script 2 Film Workshop (Греція), в якому свої ідеї презентували 300 кінематографістів із дванадцяти країн.

«Я познайомився із трьома людьми — двома французами й однією представницею німецького фонду, — поділився враженням від участі у Boat Meeting Coproduction Market режисер Мирослав Слабошпицький. — Ми добре поспілкувалися, подали сценарії і чекаємо на відповідь, адже це не вичерпується зустрічами на Boat Meeting — це один із кроків створення картини. Зараз наш проект перебуває на стадії фінансування, ми також не припиняємо перемовин і з німцями, і з нашим нідерландським продюсером.

«Плем’я» — це фільм про останній рік в інтернаті для глухонімих. І взаємини між учнями класу, про перше кохання. Це драма дорослішання...».

...і маститих

Окремо свій новий фільм презентував Олексій Герман–молодший, який зараз завершує роботу над «короткометражкою» «Із Токіо». Наступна картина автора «Паперового солдата» і лауреата Венеційського фестивалю називатиметься «Під електричними хмарами». Це буде альманах — до речі, як і одна з попередніх робіт режисера, «Коротке замикання», — присвячений життю на пострадянському просторі. Проект переміг на балтійському міжнародному кіноринку Baltic Event у номінації «Кращий трейлер». Хоча на «Молодості» Герман представив лише малюнки майбутнього фільму, свої візуальні уявлення того, яким він має бути.

Як розповів Олексій Олексійович, над сценарієм цієї стрічки працювали два з половиною роки. У цьому альманасі режисер планує охопити своєю увагою різні типи людей і передати їхні емоції відносно сучасних реалій. Героями майбутнього фільму будуть емігрант, що потрапив у чуже мовне та ментальне середовище, екскурсовод провінційного музею, що пише дисертацію про мистецтво, але так її і не закінчить, бо нікому вона не потрібна, єврейський хлопчик, якому бабуся подарувала дуже дорогу фінську книжку, а він пішов і виміняв її на фантастику, діти із забезпеченої родини, які після смерті батька повертаються додому з навчання у Лондоні, архітектор, що мріє побудувати ідеальний дім, солдат–новобранець... Режисер переконує: чого–чого, а «енергії помираючого лебедя» у цій стрічці точно не буде, їй протистоятимуть динаміка, сила духу і вчинку.

Продюсер картини Артем Васильєв вважає, що фільму однозначно «загрожує» велике фестивальне майбутнє. Над картиною працюватимуть як російські, так і українські фахівці. Зніматимуть також в Україні та Росії — зараз якраз обирають натуру для зйомок і паралельно проводять кастинги. Знімальних днів заплановано 75, для посвячених уже сама ця цифра говорить про те, що проект задумується справді масштабний.

...Щось про своє нове кіно намагався розповісти ще один гість iз Росії, актор та режисер Олександр Баширов. Але оскільки рівень проміле в його організмі на час зустрічі з пресою відверто «зашкалював», то якихось чітких обрисів творче майбутнє Баширова так і не набуло. Згадавши всує Ніцше, Шукшина, Вебера, зірка «Голки» та «Асси», засновник «Дебошир фільм студіо» та автор суперечливої «Залізної п’яти олігархії» резюмував: кіно зараз нікому не потрібне, тож навіщо його знімати... Добре, що в контексті фестивалю він iз цим переконанням опинився в очевидній меншості.