У Підмосков’ї відкрився ювілейний, десятий, міжнародний авіакосмічний салон МАКС–2011 — один із найбільших і найпрестижніших у світі. Як запевняють організатори, у виставці візьме участь більше 800 компаній, що працюють у галузі авіації. Завітали «на вогник» і українські представники. Свої розробки на підмосковний «Ле–Бурже» повіз завод імені Антонова, який презентував новий літак Ан–158. Основна його відмінність від попередника і деяких російських конкурентів — Ан–158 має більшу маневреність та надсучасну комплектацію електронної системи управління.
Першим показові польоти продемонстрував винищувач МІГ — гордість росіян. Потім настала черга нашого Ан–158, за штурвалом якого сидів льотчик–випробувач першого класу Сергій Трошин. Заступник начальника відділу маркетингу КБ «Антонов» Андрій Совенко розповів «УМ», що презентований Ан–158 є регіональним літаком, призначеним для перевезення до 99 пасажирів. Свій перший політ він здійснив 2010 року, і лише цьогоріч отримав сертифікат якості. У червні Ан–158 уже побував на Паризькому авіасалоні в Ле–Бурже, а тепер чудово зарекомендував себе і на Московській виставці.
Кожен день салону учасники спілкуються з потенційними партнерами, демонструючи свої технології. Як повідомив пан Совенко, наші авіаконструктори вже в перший день домовилися з російським «Авіапромом» про спільне виробництво на території Російської Федерації цих машин. Зацікавлений у придбанні 25 літаків Ан–140 й «Аерофлот». Перші шість літаків планують поставити в 2014 році. Попередньо укладено домовленість про продаж і з Кубою. Якщо все пройде нормально, вже у четвер кубинці замовлять у нас шість Ан–158. Новий літак від заводу Антонова також розглядають і білоруси, хоча наразі конкретних пропозицій від них не надходило.
Якщо підрахунки організаторів справдяться, за шість днів роботи на цьогорічному авіасалоні буде підписано угод на понад 10 мільярдів доларів. Крім того, організатори очікують рекордну кількість глядачів — понад 600 тисяч.
ДО РЕЧІ
Днями з пускової бази «Ясний» в Оренбурзькій області (Росія) успішно стартувала російсько–українська ракета «Дніпро», яка вивела на навколоземну орбіту кілька зарубіжних супутників: два нігерійських, два американських, турецький та італійський космічні апарати. Також в ході пуску на навколоземну орбіту виведено українські космічний апарат «Січ–2» і блок перспективної авіоніки «БПА–2».
Є ПРОБЛЕМА
Росія гальмує розвиток спільних з Україною проектів у галузі авіації — випуск пасажирського літака Ан–148 та транспортних Ан–124 і Ан–70. Про це під час авіасалону МАКС–2011 заявив заступник генерального директора ДП «Антонов» Олег Богданов. За його словами, технологічні можливості дозволяють відновити виробництво Ан–124 і налагодити випуск Ан–70 в Ульяновську вже 2014 року, проте керівництво Об’єднаної авіабудівної корпорації Росії наполягає на перенесенні початку виробництва на 2016 рік.
Богданов повідомив, що, згідно із запропонованими Україною планами, до 2020 року може бути випущено 19 літаків Ан–124 і 63 Ан–70. Проте через «гальмівну» позицію російських партнерів цей показник буде вдвічі меншим. Це стосується і виробництва Ан–148 на заводі у Воронежі — згідно з минулорічною домовленістю з попереднім керівництвом ОАК, у 2011–му їх мало бути випущено 28. Проте на практиці збудовано лише чотири літаки. «Це пряме порушення коопераційних домовленостей», — наголосив Богданов.