Учора водії та кондуктори 76 тролейбусів не вийшли на роботу, оголосивши одноденний попереджувальний страйк. Спочатку вони влаштували пікет біля адміністративного корпусу «Міськелектротрансу», а потім перейшли з мітинговою атрибутикою на майдан Свободи до Будинку рад. У довгому списку претензій до влади та керівництва комунального підприємства цього разу — не лише традиційна вимога виплатити заборговану заробітну плату, а й протест проти реорганізації одного з найбільших транспортних підприємств міста.
Про свій намір розділити харківський «Міськелектротранс» на п’ять самостійних підрозділів чиновники мерії повідомили ще кілька місяців тому. Але й досі транспортники не отримали переконливих гарантій того, що під час запланованої реорганізації будуть повністю захищені їхні права. Скажімо, жінки–водії, пенсіонери й активісти мітингів, які стали на підприємстві останнім часом нормою, побоюються, що, написавши заяву про звільнення, у них не приймуть аналогічну заяву про перехід на нову роботу. До того ж робітники можуть втратити таку форму додаткового заробітку, як вислуга років. Цим самим адміністрація прагне заощадити кошти відповідного фонду.
Аби вгамувати пристрасті, до мітингуючих приїздив директор Департаменту транспорту та зв’язку міськради Сергій Дельфан. Він спростував чутки про можливі масові звільнення на новому підприємстві та ймовірне скорочення заробітної плати. Останнє, за його словами, може статися лише по завершенні дії колективного договору, і то тільки в тому разі, якщо для цього виникнуть фінансові причини. При переході на нову роботу, запевнив чиновник, iз працівниками «Міськелектротрансу» повністю розрахуються iз зарплати й компенсують кошти за невикористану відпустку.
Але, як повідомив профспілковий лідер підприємства Андрій Ільгов, подібні обіцянки не надто вразили колектив транспортників. Вони й надалі вимагають переконливiших гарантій і, якщо не отримають їх упродовж кількох днів, уже 8 серпня розпочнуть безстрокову акцію протесту.