«Вконтактє» та «Одноклассники» — саме там нині у режимі он–лайн можна поспілкуватися з українцями, які застрягли на судні. Свої пригоди вони встигли охрестити «спецпроектом «Останній герой» на круїзному лайнері «РІО». З учорашнього дня контракти українських моряків, які опинилися на лайнері, офіційно втратили силу. А це означає, що тепер вони не є працівниками корабля, і їх перебування на судні стане менш комфортним.
Однак ніхто добровільно йти не планує, адже поки нікого з корабля не списували. Моряки харчуються сухарями, сплять на голiй палубi й позбавлені електрики, однак навідріз відмовляються покидати корабель до отримання своїх зарплат за три місяці. Інформацію про те, що вже через тиждень вони можуть бути вдома, українські моряки спростовують. «Ми повернемося додому тільки після того, як отримаємо всі зароблені нами гроші», — сказав «УМ» відомий стриптизер iз Миколаєва Ігор Цезар, який теж перебуває на лайнері. — Коли це стане можливо — ще ніхто не знає. У всякому разі «РІО» продаватимуть за борги не раніше початку серпня».
Нагадаємо, 65 громадян України опинилися мимовільними заручниками ситуації після того, як власник круїзного судна «РІО» збанкрутував. Фінансові витрати він планує покрити за рахунок продажу судна. Однак цей процес затягнеться щонайменше на півтора місяця. А тим часом 360 членів міжнародного екіпажу (в команді, яка працювала на пароплаві, представники 12 країн, у тому числі, 36 одеситів та 7 осіб iз Миколаєва) навідріз відмовляються покидати корабель до видачі зарплат. Після того як морякам удалось привернути до себе увагу громадськості, представник МЗС України в Ізраїлі домовився із владою Ізраїлю, щоб узяти ситуацію під контроль. Це означає, що роботодавець вже не зможе уникнути покарань у разі несплати боргу нашим морякам, який зараз становить більше ста тисяч доларів.
Українці, які потрапили до числа учасників скандального рейсу на «РІО», самі найняли адвоката. Юрист пообіцяв надати допомогу в тому, щоб знайти роботодавця і «вибити» з нього борг. При цьому моряки будуть змушені віддати 15 відсотків відступних адвокату. «Крім вирішення суто юридичних питань, нам довелося займатися такими елементарними справами, як забезпечення моряків питною водою, їжею та електрикою», — розповіла «УМ» адвокат Еран Шіллак.
Тим часом стало відомо, що 20 iз 360 членів міжнародного екіпажу вже покинули судно — їм оплатили переліт додому, дали по 200 доларів «на дрібні витрати» та пообіцяли остаточно розрахуватися за три місяці роботи пізніше. Українців серед них немає. Наші моряки серед тих, хто і далі тримає судно в облозі, доки їм не виплатять усіх зароблених грошей.