Уже цього року Київ планує придбати чотири сотні транспортних одиниць — автобусів, тролейбусів і трамваїв. Як повідомив очільник міськдержадміністрації Олександр Попов, таке рішення ухвалене для того, аби вивести комунальний транспорт зі збитковості. «Щомісяця столиця на 30 мільйонів гривень дотує галузь, щоб не піднімати ціни на проїзд і в тролейбусах, і в автобусах, — зазначив голова КМДА. — Але ми бачимо подальший розвиток надання транспортних послуг — це розвиток саме комунальної транспортної інфраструктури. Гадаю, протягом календарного року отримаємо більше 400 одиниць рухомого складу: автобуси, тролейбуси, трамваї».
Градоначальник пообіцяв, що влада суттєво оновить парк і «це буде основою для того, щоб зменшити кількість маршрутних таксі». За словами Попова, маршрутні таксі «Київпастрансу» замінюватимуть у першу чергу.
Водночас у Київській міській організації роботодавців–перевізників «Столиця» говорять, що про подібне вже чули від мера Леоніда Черновецького. За словами голови організації Валерія Липецького, «Попов дуже розумна людина, але йому, очевидно, надають далеко не точну інформацію про столичний транспорт». «Один автобус коштує близько двох мільйонів гривень. І 400 одиниць не роблять погоди і не рятують ситуацію в Києві, — переконує Липецький. — Тільки отримають ці автобуси — 200 старих спишуть, бо вони не підлягають ремонту. Сьогодні просто роблять усе, щоб із «Київпастрансу» зробити монополіста. Згідно з антимонопольним законодавством, монополіст — це той, хто охоплює 35 і більше відсотків ринку. За «Київпастрансом» уже 32—33%. Якщо відтісняти приватників і далі, це буде порушенням законодавства. Може, Попов про це просто не здогадується, але приватники подаватимуть до суду і виграватимуть справи».
Валерій Липецький зазначив у коментарі «УМ», що між приватними перевізниками і київською владою немає конструктивного діалогу: «Треба, щоб адміністрація скликала перевізників і повідомила, які автобуси хоче бачити в місті, якої місткості. Дала можливість брати в банку «Хрещатик» пільговий кредит не під 20, а під вiсiм відсотків, що влада спроможна робити. Перевізники беруть кредити, купують автобуси — і проблем немає. Це ж інвесторські гроші, тому кошти з бюджету залучати не потрібно».
За його словами, «Київпастранс» нині не працює навіть на тих «маршрутках», які має у своєму розпорядженні — через брак кадрів. На них переважно їздять приватники, які платять за оренду мікроавтобусів: «Навіщо було «Київпастрансу» вигравати конкурс, забирати транспорт приватника, щоб потім той же приватник обслуговував маршрут? Це відмивання коштів».
Нагадаємо, перші «маршрутки» — 300 автобусів «Богдан» — з’явилися у Києві в 1997 році. Автопарк стрімко старів, і малогабаритні пасажирські автобуси стали популярними серед киян. Вартість проїзду становила 50 копійок — на 20 дорожче, ніж у комунальному транспорті. Відтоді мережа маршрутів розрослася. Багато «маршруток» курсують там, де автобуси, тролейбуси і трамваї не ходять.