Днями Голова комісії Київради з питань культури і туризму Олександр Бригинець озвучив інформацію про те, що майстерня, в якій зараз працює художник–кераміст Сергій Спасьонов, незабаром матиме іншого господаря. Враховуючи реалії останніх років, можна навіть не сумніватися в тому, що це точно буде не представник творчої професії. Як розповів депутат Київради, до нього звернулися члени Національної спілки майстрів народної творчості і розповіли, що це приміщення за адресою вулиця Костянтинівська, 44 А, яке Спілка орендує вже багато років, продали на таємному аукціоні. Майстри отримали лист від комунального підприємства «Оренда» (Подільська райдержадміністрація Києва), в якому повідомляли про зміну власника. До цього ні про який аукціон iз продажу цього приміщення художники не чули, відповідно, він відбувся без нинішнього орендаря. Що, звісно, суперечить законодавчим нормам.
«Для мене очевидно, що продаж приміщення без відома самих митців відбувся з порушенням низки норм законодавства, — цитує Бригинця УНІАН. — Сподіваюся, за моїм зверненням прокуратура втрутиться у ситуацію і з’ясує, наскільки законно було проведено процедуру відчуження майна, яке орендували художники, та яким законним нормам відповідають фізичні погрози, що отримують художники».
«Документи по цій справі зараз у прокуратурі, — розповів «УМ» перший заступник Національної спілки майстрів народної творчості Олексій Ростопора. — Триває слідство, і ми сподіваємося відстояти своє право на цю майстерню. Адже це остання наша майстерня, що залишилася на Подолі! У 2008 році наших художників вигнали з приміщення на вулицi Хорива... Та й приміщення самої Спілки свого часу розташовувалося саме у цьому районі Києва. Ми звернулися з відповідними листами до Президента, до Верховної Ради і розраховуємо працювати за адресою Костянтинівська, 44а далі».
За словами Олексія Борисовича, контролювати ситуацію їм зараз допомагають мешканці будинку, в якому розмiщена майстерня. Якщо туди прийдуть люди з «болгарками» і почнуть вирізати двері — про це відразу дізнаються і в Спілці, і в міліції. До речі, незважаючи те, що в боротьбі за квадратні метри бізнес громить художників на всіх фронтах (згадати хоча б сумнозвісну книгарню «Сяйво»), шанс на торжество справедливості в цьому випадку таки є. У 2009 році художник Фаріс Гаріфулін через суди довів своє право працювати у майстерні на вулиці Набережно–Лугова, яку теж намагалися прибрати до рук за схожим сценарієм...