У семи містах України розпочався експеримент iз викладання у школах «антиалкогольної грамоти», оскільки серед українських школярів та студентів значно зріс рівень вживання алкогольних напоїв. Тож відтепер про шкідливість спиртного дітям розповідатимуть, починаючи з 7–го класу. У рамках експерименту на курсі проводитимуть по дев’ять занять iз дітьми та їхніми батьками. «Ми не беремо елітарні чи проблемні школи, ми беремо усіх дітей», — запевнив директор Науково–методичного центру практичної психології і соціальної роботи Віталій Панок. Ініціатори шкільної протиалкогольної програми кажуть, що викладатимуть за новою технологією. Якщо програма боротьби з алкоголізмом виявиться ефективною, її поширять на всю країну. «Ми далекі від того, що 100 відсотків дiтей відмовляться вiд алкоголю назавжди, але відсотків 80 почнуть свідомо ставитися до нього», — переконаний фахівець.
Водночас учителі у великий успіх нової програми не надто вірять. Педагоги впевнені, що нині діти про шкідливість хмільних напоїв знають більше, ніж усі попередні покоління. «Усе залежить від форми подачі таких антиалкогольних уроків. Якщо це будуть прості лекції, начитка — це абсолютно недієво. І якщо дітям постійно повторювати слово «ні» та «не можна», з’явиться непереборне бажання спробувати алкоголь. Адже слова «ні» для підлітків 14–15 років не існує, — каже «УМ» психолог–консультант, психотерапевт Наталія Трушина. — Треба розглядати проблему в комплексі. Усі підлітки рано чи пізно пробують алкоголь. Але проблемою це стає тоді, коли їм немає чим зайнятись після школи, коли немає з ким поговорити про свої проблеми, коли перед очима приклад батьків, для яких алкоголь — весело проведений час. Тому потрібно не тільки говорити про алкоголь, а й оздоровлювати стосунки в сім’ях та займати дітей після уроків».