У понеділок в Аравійському морі, за 100 кілометрів від Сейшельських островів, сомалійські пірати захопили судно «Белуга номінейшн» з екіпажем з 12 моряків, серед яких — українці, росіяни, поляки й фiлiппінці. Судно йшло під прапором Антигуа і Барбуда, але його фактичний оператор — німецька компанія «Белуга фліт менеджмент». Це вже не перше захоплене піратами судно цієї компанії. У жовтні минулого року морські розбійники взяли в полон судно «Белуга форчун» iз трьома українськими моряками в екіпажі. Проте тоді холоднокровні дії екіпажу та підрозділів міжнародних антипіратських сил змусили сучасних корсарiв залишити надію на викуп і тікати вже наступного дня після захоплення.
Тим часом шестеро українських моряків зі складу екіпажу захопленого 1 січня цього року балкера «Бліда» змушені не з власної волі допомагати піратам, які використовують судно як плавбазу для подальших нападів. Пірати ходять на «Бліді» північно–східною частиною Індійського океану. Балкер помітили вже в кількох атаках, повідомляє «Морський бюлетень».
А ТИМ ЧАСОМ...
Організація Об’єднаних Націй підготувала звіт про піратство в районі узбережжя Сомалі й учора подала його на розгляд Ради безпеки ООН. У документі наголошується, що сомалійські пірати розширюють зону нападів на торгові судна в Індійському океані та що боротьба з піратством у цьому регіоні обходиться світовому співтовариству в понад сім мільярдів доларів щороку. ООН наголошує на потребі посилити заходи безпеки та створити спеціальні суди, які розглядатимуть справи щодо піратів. Починаючи з 2009 року, сомалійські пірати захопили в полон майже дві тисячі моряків, отримавши за них викупів — десятки мільйонів доларів. На кінець 2010 року в їхніх руках залишалися 612 заручників та 26 суден. У пошуках здобичі морські розбійники прочісують дедалі віддаленіші регіони Індійського океану та використовують при цьому все більш високотехнологічне обладнання. У звіті вказано, що на цей час у 13 країнах світу перебувають під арештом в очікуванні суду 780 піратів, але зрештою 90 відсотків із них відпускають через недосконалість міжнародних законів із боротьби з піратством.