Уперше українці намагалися виступити на цьому знаменитому ралі–рейді три роки тому. Двічі «Дакар» не підпускав до себе Вадима Нестерчука: у 2008–му «автопробіг» по Африці скасували через загрозу життю учасників, а наступного року Вадимову машину не допустили до старту в Південній Америці. Минулого сезону Нестерчук нарешті виїхав на маршрут «Дакара» в Аргентині й Чилі, але добрався лише до восьмого етапу, після чого припинив боротьбу через поламку свого «Міцубісі».
І ось четверта спроба команди «Сікст Юкрейн», яку фінансує однойменна фірма з прокату авто, увінчалася успіхом, а заодно — увійшла до історії українського автоспорту: уперше український пілот дістався фінішу в ралі–рейді «Дакар» в класі позашляховиків.
Почин 40–річного Нестерчука, якому допомагав російський штурман Костянтин Мещеряков, підтримав мотоцикліст Вадим Притуляк. Минулого року він на своїй «Хонді» дістався десятого етапу, після чого зійшов із дистанції. На «Дакар–2011» повідомлення про поламку на аналогічному відрізку було хибним: наш земляк не здався і таки доїхав до фінішу, хоча опинився в загальному заліку аж на 90–й позиції.
Натомість екіпаж Нестерчука на помаранчевому «Міцубісі» посів значно престижніше 35–те місце. Сам Вадим Нестерчук напередодні від’їзду до Аргентини не приховував, що головним завданням для нього буде просто доїзд до фінішу заключного, 13–го, відрізку. На передостанньому етапі були побоювання, що й цього разу наші не повернуться до Буенос–Айреса через ті ж таки технічні проблеми, але все обійшлося. Стійкість представників «Сікст Юкрейн», які героїчно подолали піски, пил, гори й баюри, викликає повагу: із 140 екіпажів, що вийшли на старт у класі позашляховиків, до кінця гонки «дожили» лише 53 машини.
«Це наш перший повністю пройдений «Дакар», і Україні є чим пишатися. Будуть інші такі змагання, але ці запам’ятаються назавжди», — Нестерчук не приховував радощів після фінішу. Від переможця, катарця Насера Аль–Аттія на «Фольксвагені», наш «Сікст» відстав майже на чотири години. Для катарця це перший такий трофей у кар’єрі. Другими й третіми також фінішували екіпажі «Фольксвагена», причому «бронзою» вдовольнився минулорічний переможець Карлос Сайнс. Суперникам із «БМВ» вони залишили четверте й п’яте місця.
У суперечці мотоциклістів переміг іспанець Марк Кома, чия перевага над французом Сірілом Депре становить лише 15 хвилин.
Тріумфом російського автомобілебудування завершилися змагання у класі вантажівок, де чотири перші місця окупували екіпажі КамАЗів. Для Володимира Чагіна успіх на трасах «Дакара» став уже сьомим у кар’єрі, а загалом заможна російська команда має вже десять перемог у знаменитій багатоденці.
Сам Чагін вийшов на перше місце за кількістю перемог у класі вантажівок. Донедавна він ділив лідерство із чехом Карелом Лопрайсом, котрий першу перемогу здобув у 1988 році, а останню — у 2001–му.
А загалом найтитулованішим в історії «Дакара» лишається француз Стефан Петерансель. У його послужному списку — дев’ять тріумфів, із яких три — на авто і шість — на мотоциклі. Цього разу на позашляховику «БМВ» він фінішував на четвертій позиції.
До речі, кажуть, що наступного року, для створення більшої інтриги, ралі–рейд приймуть нові країни — Бразилія і Перу.
ТАБЛО
Ралі–рейд «Дакар».
Загальний залік
Позашляховики. 1. Аль–Аттія/Готтшальк (Катар/Німеччина, «Фольксваген») — 45:16.16. 2. де Вілерс/фон Зітцевітц (ПАР/Німеччина, «Фольксваген») — +49.41. 3. Сайнс/Крус (Іспанія, «Фольксваген») — +1:20.38... 35. Нестерчук/Мещеряков (Україна/Росія, «Міцубісі») — 3:59.32...
Мотоцикли. 1. Кома (Іспанія, «КТМ») — 51:25.00. 2. Депре (Франція, «КТМ») — +15.04. 3. Родрігеш (Португалія, «Ямаха») — +1:40.20... 90. Притуляк (Україна, «Хонда») — +6:43.29...
Вантажівки. 1. Чагін — 48:28.54. 2. Кабіров — +30.04. 3. Ніколаєв (усі — Росія, «КамАЗ») — +3:20.17...
Квадроцикли. 1. А. Патронеллі (Аргентина, «Ямаха») — 63:49.47. 2. Халперн (Аргентина, «Ямаха») — +59.53. 3. Лашкевич (Польща, «Ямаха») — +6:17.38...