Інтерактивних конкурсів на телебаченні й радіо, ігор та вікторин, для участі в яких треба здійснити платний дзвінок у студію або надіслати платне СМС–повідомлення, більше не буде. Принаймні на загальних відкритих теле– та радіоканалах. Такі зміни до закону «Про телебачення і радіомовлення» ухвалила у першому читанні Верховна Рада. В разі ухвалення цього законодавчого акта в цілому, поза законом опиняться не всі конкурси та вікторини, а лише ті, в яких доводиться платити вже за саму участь. Конкурси, в яких є призи, але участь безкоштовна, залишаться. Заборона не поширюється також на трансляції розіграшів лотерей, творчих конкурсів та спортивних змагань. Дозволеними залишаться й конкурси та ігри в рамках реклами певного товару, послуги чи торгової марки. Умова лише одна — участь має бути безкоштовна.
«Велика кількість скарг, які надходять від громадян на наші адреси щодо трансляції передач та програм iз платними інтерактивними конкурсами, свідчить про порушення майнових прав телеглядачів через відсутність законодавчого врегулювання порядку трансляції таких передач, — зазначають у пояснювальній записці автори законопроекту, депутати від «НУНС» Юрій Кармазін та перший заступник Голови ВР, комуніст Адам Мартинюк. — Оскільки, за аналітичними даними, основною аудиторією й учасниками подібних інтерактивних ігор є неповнолітні та люди похилого віку, унормування та заборона на законодавчому рівні таких трансляцій попередить правопорушення з боку недобросовісних суб’єктів мовлення та захистить телеглядачів від протиправних посягань».
Конкурси з платними дзвінками та есемесками і надалі буде дозволено на каналах з обмеженим доступом, тобто платних. Але й тут законодавці хочуть поставити цілу низку умов. При трансляції платних конкурсів на екрані має постійно відображатися інформація про поточний обсяг дзвінків та шанси додзвонитися до студії. На екрані також має бути попередження, що дзвінки й есемески — платні, причому не дрібними буквами внизу екрана, як це є тепер, а великими літерами на контрастному тлі й розміром не менш як 20 відсотків площі екрана. Інформація про умови платної участі в конкурсі та інші умови, якщо вони можуть завдати телеглядачам фінансових збитків, має бути озвучена ведучим програми або диктором за кадром кожні 5 хвилин ефіру.