Днями на Південному машинобудівному заводі імені Макарова у Дніпропетровську завершили конструювати перший ступінь ракети «Таурус–ІІ» (у перекладі «Телець»). Її урочисто відправили до США, звідки ціла ракета «Таурус–ІІ» має стартувати наступного року. «Таурус–ІІ» — американсько–український проект ракетного комплексу, двоступеневої ракети для виведення вантажів вагою до 7 тисяч кілограмів на низькі навколоземні орбіти. Проект реалізує американська компанія «Орбітал Саєнсез» за контрактом iз Національним авіакосмічним агентством США (НАСА), яке виділило для цього 171 мільйон доларів, а ще 150 мільйонів інвестує сама «Орбітал».
У пошуках надійного ракетоносія американці звернулися до того, що самі називають «спадщиною «Зеніта», й замовили перший ступінь ракети в українському конструкторському бюро «Південне». У 2007 році там створили ескізний проект, у 2008–му – уклали контракт на його виготовлення з «Південмашем». За 15 місяців провели всі роботи: від розкроювання матеріалів до повного збирання виробу. Із Дніпропетровська до американського штату Вірджинія на космодром «Уоллопс» ракету проводжали гендиректор «Південмашу» Віктор Щоголь, гендиректор КБ «Південне» Олександр Дегтярьов та менеджер проекту Майкл Хілл. «Я відчуваю величезне задоволення, коли бачу, що ми створили за три роки спільної роботи, — сказав пан Хілл. — У США на космодромі «Уоллопс» уже готуються випробувати цю ракету». Начальник збірного цеху Віктор Денисов дав команду на відправку транспорту з першим ступенем ракети, об борт залізничної платформи розбили пляшку шампанського, й вона рушила до порту Октябрськ Миколаївської області, а звідти морем — до США. А на заводі тим часом готуються будувати ступінь для наступної ракети.
«Таурус–ІІ» буде виводити на орбіту безпілотний космічний корабель «Сігнус», який, у свою чергу, доставлятиме вантажі на Міжнародну космічну станцію (МКС). Ця програма «Комерційного орбітального транспортування» має замінити програму «Спейс Шатл», коли вантажі доставляли за допомогою багаторазових пілотованих «космічних човників». Перший старт «Таурус–ІІ» мав відбутися вже цього року, проте його перенесли на 2011–й, а всього в рамках програми відбудеться вісім стартів вартістю 1,9 мільярда доларів.