Управління справами президента Росії проводить переговори з Україною про купівлю близькомагістрального літака Ан–158 для перших осіб РФ. Про це в інтерв’ю газеті «Московский комсомолец» розповів керуючий справами президента Росії Володимир Кожин. За його словами, український літак відповідає і російським вимогам з комфорту, і поганій якості тамтешніх аеродромів. «Я сам бачив новий літак, був на ньому, вивчив його. Це близькомагістральне повітряне судно цікаве нам тим, що дуже невибагливе і може сідати фактично на будь–які посадочні смуги, — зазначив Кожин. — У Росії сьогодні поки на пальцях можна перерахувати аеродроми, які відповідають міжнародному рівню. Більшість iз них лише очікує модернізації, і на це піде не один десяток років. А літати треба, і сідати треба. Так що ведемо переговори, мабуть, будемо купувати цей літак».
Володимир Кожин не спростував, що одеські вчені також розробляють інформаційно–розважальну систему для літаків «Ан» на 20 моніторів, але і не підтвердив, що її встановлять на майбутній літак російських президентів. «Вони (одесити) розробляють системи не для нас. Адже «Ан» — це серійний літак, і українці будуть пропонувати його всьому світу, — сказав Кожин. — Нам ні до чого розваги на бортах, призначених для польотів керівництва країни. Але коли справа дійде до замовлення, під час обговорення контракту ми будемо дивитися, що розробили одесити і треба нам це чи ні». Натомість, за словами керуючого справами президента РФ, на президентських літаках встановлюють усі засоби, щоб на їх борту президент міг діяти і як головнокомандувач Збройних сил, і тільки після цього простір відмірюють насамперед для головного пасажира, а потім уже для супроводжуючих осіб та персоналу. Комфорт передбачається, але стриманий: «Що стосується безпосередньо інтер’єру, ми ніколи не обираємо між позолотою і флорентійської мозаїкою. Це абсурд. Ті, хто про це говорить, — або дилетанти, або злостивці. Ніяких дорогоцінних каменів, «наворочених» засобів гігієни немає», — зазначив Кожин, і додав, що на літаку президента має бути робоча зона з кабінетом, де можна проводити наради, відпочинкова зона, а також невеликий блок для супроводжуючих.
Ан–158 — регіональний реактивний пасажирський літак виробництва АНТК імені Антонова. Його представили вперше 21 квітня 2010 у Києві, а через тиждень відбувся перший політ. Розрахований для перевезення від 86 до 99 пасажирів на дальність до 2500 кілометрів, Ан–158, за словами генконструктора АНТК Дмитра Ківи, коштуватиме від 25 до 30 мільйонів доларів, залежно від комплектації.