Усміхнений соняшник став українським символом до Євро–2012. Логотип разом із промо–роликом України, який популяризуватиме країну за кордоном, позавчора представив у прес–центрі «Україна–2012» віце–прем’єр Борис Колесников. На виробництво 90–секундного кліпу та українського «знаку» з державного бюджету передбачалося виділити 8 мільйонів гривень, проте, хвалиться чиновник, авторам вдалося зекономити: виробничі витрати становлять усього 3,5—4 мільйони.
Конкурс на найкращий символ тривав із 1 по 15 жовтня, у ньому взяли участь понад 300 робіт, авторами яких були молоді невідомі компанії, просто талановиті люди, а також визнані у світі міжнародні рекламні агенцiї. Творцем логотипа–переможця став дизайнер однієї з міжнародних компаній, представлених в Україні, Андрій Крисенков. В основі логотипа використано соняшник — один з улюблених та відомих українських образів. За задумом автора, квітка соняшнику «передаватиме образ України, наповненої теплом, любов’ю й гостинністю, де кожен почуватиметься гостем, котрого тут завжди чекають».
Водночас невідомо, коли з’явиться перша продукція (друкована і сувенірна) з українською символікою — вітчизняний уряд ще не розрахувався із компанією–розробником логотипа. «Всі українські компанії зможуть використовувати символ безплатно. Але, дійсно, поки що не врегульовано питання інтелектуальної власності, тому виробникам доведеться трохи зачекати», — повідомила «УМ» співробітник прес–центру «Україна–2012» Ольга Чеботарь і запевнила, що найближчим часом це питання буде вирішено.
Над промо–роликом про Україну, де показані визначні пам’ятки, стадіони і панорами міст, що приймають євро–турнір, упродовж 20 днів працювали український режисер Юліан Улибін і німецький оператор Торстен Ліпсток. Рекламний кліп триває 90 секунд, хоча є й скорочені версії — по 30 і 60 секунд. Музику до нього написав українській композитор Володимир Кріпак, який створює музичні композиції для Голлівуду, а в зйомках брали участь виключно українські артисти. «Спочатку в нас була ідея привезти акторів з Європи, але нам пощастило, і ми знайшли їх в Україні. Це чудові актори, які пройшли дуже серйозний кастинг», — сказав пан Улибін.
ДО РЕЧІ
Буде й талісман
Учора, 5 листопада, розпочався конкурс на найкращий неофіційний талісман України до Євро–2012. Як зазначав Борис Колесников, цим талісманом має стати тваринка, яка мешкає на території України. Учасники конкурсу повинні зобразити неофіційний талісман на аркуші паперу або ж намалювати його в електронному варіанті. Роботи потрібно надіслати на електронну адресу інформаційного центру «Україна–2012» ([email protected]). Конкурс триватиме до 31 грудня цього року, а його результати оприлюднять вже на початку 2011 року.