Тетяна Петрівна міцно спала, коли на початку другої ночі задзвонив мобільний. «Мамо, це я, — почула зі слухавки, — у мене проблеми. Терміново перерахуй на цей номер дві тисячі гривень. Не можу говорити. Поясню все потім». Розмова урвалася, а оскільки йшлося про проблеми, то жінка не засумнівалася, чи голос сина вона чує. Треба поспішати на виручку!
Швидко одягнувшись, побігла до нічного магазину, купила картки поповнення на дві тисячі й внесла гроші на незнайомий номер. Тоді нарешті вирішила передзвонити сину. Той спросоння довго нічого не міг зрозуміти, коли ж розібрався, то порадив матері звернутися в міліцію, розповів один з останніх випадків із практики Зарічного райвідділу міліції міста Сум начальник прес–служби міської міліції Володимир Кузьменко.
На жаль, подібні випадки не поодинокі. Ще одній сумчанцi телефонний співрозмовник назвався... працівником міліції. Знову ж таки серед ночі повідомив жертві, що її сина затримано. І якщо вона хоче, аби він швидко опинився дома, то має перерахувати гроші через айбокс на вказаний мобільний номер. О третій ночі жінка подалася до айбоксу. А за годину вирішила зв’язатися з сином. Той також здивувався, бо ж попереджав маму, що заночує в подруги, де і перебував. Обурена жінка набрала номер, з якого телефонував незнайомець, і запитала: «Навіщо ви мене обдурили?» «А як же нам жити?» — почула у відповідь.
Бажаючі існувати за чужий рахунок шахраї використовують досягнення прогресу і стають усе винахідливішими. Люди ж, як і завжди, забувають про елементарні перестороги і потрапляють на шахрайські гачки.
«Таких спритників упіймати нелегко, — зазначає «УМ» Володимир Кузьменко. — Є низка технічних моментів, про які я не хочу розповідати, аби не «розповсюджувати досвід». Але через них телефонних шахраїв буває неможливо вирахувати. Тому люди повинні пам’ятати, що не слід нічого робити зопалу. Поміркувати, передзвонити для перевірки, а вже потім розлучатися зі своїми грошима — якщо в цьому є реальна потреба».