У Швейцарських Альпах завершилося прокладання найдовшого у світі тунелю, який іще до його введення в експлуатацію 2017 року став національним символом Швейцарії, повідомляє швейцарська інформагенція Swissinfo.ch. Сен–Готтардський базовий тунель завдовжки 57 кілометрів, призначений як для автомобільного руху, так і для поїздів, зв’яже північ і південь Європи й дозволить Швейцарії приєднатися до європейської системи високошвидкісних залізниць. Окрім того, завдяки скороченню шляху між північчю та півднем континенту зменшиться навантаження на автотраси, що сприятиме покращенню екологічної ситуації в Альпах.
Будівництво тунелю почалося 14 років тому й обійшлося бюджету Швейцарії у 9,8 мільярда швейцарських франків (10,3 мільярда доларів). На його прокладанні працювали 2500 працівників, більшість із яких — іноземці, передусім представники Португалії та Німеччини. За роботу будівельники отримували в середньому 6500 доларів на місяць. Автор цих рядків мав нагоду особисто переконатися, якими важкими є умови їхньої праці, адже температура всередині тунелю сягає +45 градусів за Цельсієм. Така спека зумовлена не стільки роботою потужних механізмів для пробивання міцних гірських порід, як самою глибиною: тунель прокладено в гірських масивах на глибині від одного до двох кілометрів. За час будівництва загинуло вісім працівників.
Учора, коли було подолано останній метр гірської товщі, що відділяла окремі ділянки тунелю, відбулася урочиста церемонія їх об’єднання. У цій події, яку в прямому ефірі транслювали швейцарські та європейські телеканали, взяли участь міністри транспорту більшості країн Європи.
Прокладання тунелю завершено, але перші поїзди проїдуть ним іще не скоро — прокладання рейок та інші роботи буде завершено до 2017 року. Після введення в експлуатацію швейцарський тунель поб’є світовий рекорд за протяжністю. Наразі ж найдовшим у світі є підводний тунель «Сейкан» між японськими островами Хонсю та Хоккайдо, протяжність якого становить 53,8 кілометра.