У ніч iз четверга на п’ятницю померла ще одна жертва найстрашнішої транспортної катастрофи за історію незалежної України — аварії на залізничному перегоні Марганець—Нікополь. Лікарі так і не змогли врятувати життя вже 45–й жертві. Решту загиблих уже поховали. Навіть із загиблим водієм мікроавтобуса Миколою Гречком, якого люди вважають головним винуватцем трагедії, прийшло попрощатися чимало родичів тих, кого він так і не довіз минулого вівторка з Городища до Марганця.
Винним водія визнають і ті, хто того страшного дня дивом вижив. Одну з них, 33–річну Оксану Бойченко, привезли до Дніпропетровської обласної клінічної лікарні імені Мечникова зі складним переломом плеча, відкритою черепно–мозковою травмою, струсом мозку, численними забоями обличчя та тіла. Як розповіла жінка, її та iншого постраждалого, 31–річного Дмитра Олійника, вже перевели з реанімаційного відділення до загального.
Оксана пригадує, що пасажири «маршрутки» справді кричали водієві: «Поїзд! Зупинися!..» Більше того, молода жінка зізнається, що не може позбутися страшної думки — водій спеціально виїхав під колеса локомотива.
Дмитро ці крики пасажирів теж пам’ятає. Він опритомнiв на купі брудної щебінки. Обійшовся черепно–мозковою травмою, численними забиттями, порізами. Як і Оксана, чоловік сидів у мікроавтобусі в самому кінці салону. Це обом і врятувало життя.
А от приватного підприємця Івасенка, якому належав «Еталон», досi ніхто не може знайти. Однак співробітники цього автопідприємства стверджують, що необхідну ліцензію на перевезення пасажирів він мав. Та й водій Микола Гречко того злощасного ранку пройшов огляд у медика та механіка. Якихось відхилень фізичного чи психічного здоров’я в нього ніхто не зафіксував. Отож, швидше, доводиться говорити про злочинну неуважність. Проте щодо покійних прийнято говорити або добре, або нічого.
Є й іще одна версія. Астрологи кажуть, що 12—15 жовтня для Дніпропетровська як «чорна п’ятниця» — у цей час трапляються критичні ситуації. І справді, у Дніпропетровську в цьому проміжку часу трагічні події стаються щороку: 2007–го вибухнула багатоповерхівка на вулиці Мандриківській, у 2008–му — за досi остаточно не з’ясованих обставин застрелився прокурор області Володимир Шуба, у 2009–му — підірвали бізнесмена В’ячеслава Брагінського і ось тепер — Марганець...
А ТИМ ЧАСОМ...
Шлагбаум працював із запізненням
Пiд час слідства з’ясовуються все нові обставини трагедії на залізничному переїзді в селі Тарасівка Києво–Святошинського району. Прокурор Київської області Олександр Гардецький зауважив, що переїзд, де «швидка» зіштовхнулася з потягом, цього дня працював «у незвичному режимі». Він пояснив, що додатковий шлагбаум, через який намагався проїхати автомобіль «швидкої», працював із запізненням, тобто на момент, коли авто перетинало колію, він уже мав бути закритий. За словами пана Гардецького, якщо підтвердиться інформація про несправність шлагбаума, то «будуть питання до працівників залізниці».
Тим часом, як стало відомо, у 20–річної вагітної жінки, яка загинула разом iз чоловіком у злощасній «швидкій», почались перейми. Її везли в лікарню у критичному стані з діагнозом «загроза зриву вагітності». Це пояснює й кермування водія, який якнайшвидше намагався доправити бідолашну до лікарні. А ось життя 36–річної фельдшерки та водія медики рятують і досі. «У жінки шанси вижити дуже малі, — кажуть лікарі. — У неї перелом основи черепа. А ось водій народився у сорочці — він у стані середньої важкості. Чоловік утратив пам’ять».