«З об’єктивних причин офіс компанії Zeta тимчасово припиняє свою роботу. Чартерні програми на вильоти з Києва до Спліта, Пули і Тівата, починаючи з 11 вересня, скасовано. Повернення коштів і претензії приймаються в установленому законом порядку», — таке звернення до клієнтів та партнерів опубліковане на офіційному сайті компанії. Через якi «об’єктивнi причини» туристів кинули напризволяще, «УМ» так і не вдалося дізнатись — телефони компанії не відповідають. Єдине, що відомо достеменно, — тим, хто вилетів напередодні на відпочинок від цієї туркомпанії, відпочинком «і не пахне». Клієнтів Zeta не приймають на поселення або ж виселяють із готелів, люди за свій кошт шукають місце для ночівлі. Українці здивовані, адже заплатили «живі гроші», отримали на руки ваучери, де було включено переліт, трансфер, готель, харчування та екскурсії. А коли прилетіли до місця відпочинку, виявилось, що гроші від української компанії в готелі не поступили (Zeta працювала з ними без посередників. — Авт.).
За неофіційною інформацією, зараз за кордоном із путівками компанії перебувають до 300 українців. «Ціле літо з нашими туристами проблеми, — скаржиться в телефонній розмові з «УМ» консул України в Республіці Хорватія Світлана Горбовська. — У наших туркомпаній багато боргів перед хорватською стороною». Станом на вчора у посольство України в Республіці Хорватія поскаржилися 33 українці — група туристів, яка прилетіла 4 вересня на двотижневий відпочинок. За словами консула, люди заселилися в інших готелях за власний рахунок. А хорвати, ознайомившись із ситуацією, не вимагають із постраждалих повної суми. «У пенсіонерів просять заплатити «хоч щось», — продовжує Світлана Горбовська, зазначаючи, що трансфер «з» та «до» аеропорту, за який туристи заплатили в Україні, туристи теж змушені оплачувати зі свого гаманця.
Тим часом, за інформацією «УМ», 9 вересня 19 клієнтів Zeta вже вилетіли до Києва рейсом «Роза Вєтров» — авіакомпанії, яка забезпечує авіаперельоти клієнтів туркомпанії Zeta. «Керівництво асоціації провело розмову з авіакомпанією. Нас запевнили, що всіх, хто має авіаквитки, відвезуть додому, — розповіли «УМ» в Асоціації лідерів турбізнесу України. — Ми можемо тільки інформувати своїх членів та партнерів про перебіг подій і запропонувати пришвидшити розгляд наших системних законодавчих пропозицій із запровадження страхування відповідальності суб’єктів туристичної діяльності перед туристами».
На туристичному ринку вже говорять про майбутнє банкрутство Zeta. «Сезон був слабенький, вони, мабуть, недобрали клієнтів, через борги готелі перестали заселяти їхніх туристів», — каже директор туркомпанії «Всесвіт Тур» Ганна Жовта. Тим часом Державна служба туризму і курортів рекомендує туристам, які мають ваучери туроператора Zeta, утриматись від поїздок за кордон. У свою чергу, консул України в Республіці Хорватія закликала туристів дзвонити в готелі напередодні вильоту та перевіряти, чи проплачений їхній відпочинок.