У бiй проти москалiв... веде Суворов?
Частини та з’єднання Збройних сил України досі не мають назв і символів, пов’язаних з українською історією та її національними й військово-історичними традиціями. >>
Ан–70 у версії повітряного заправника для США мав стати Ан–112КС.
За версією «Ю.С.Аероспейс», ситуація була б анекдотична, якби не була така обурлива. Кур’єр із заявкою на тендер «Антонов»—«Ю.С.Аероспейс» прийшов на американську військово–повітряну базу «Райт–Петтерсон» 9 липня 2010 року, в останній день прийому пропозицій. «Дедлайн» був о 14:00. За інформацією «Ю.С.Аероспейс», кур’єр прийшов о 13:30, проте його спочатку не пропустили на базу, а потім відправили в неправильному напрямку. Півгодини минуло, і коли нарешті кур’єр знайшов потрібний кабінет, на заявці поставили час 14:05, що за американськими законами автоматично виключає її з конкурсу. У ньому залишаються тільки «свої» — Американський концерн «Боїнг» та європейський ЕАДС. Переможця оголосять цієї осені, передає видання «Дефенс Ньюз».
Чому заявку так пізно принесли? «Антонов» та «Ю.С.Аероспейс» із самого початку просили Пентагон продовжити термін подачі заявок, але отримали відмову. Тому з трьох можливих варіантів повітряного заправника на базі літаків сімейства «Ан» технічно підготувати документацію для тендера встигли лише на один — Aн–112–KC. Чи то пак — не встигли... Тим часом концерн ЕАДС зі своїм «Аеробусом» свого часу отримав на своє прохання 60–денну «фору».
«Ю.С.Аероспейс» апелює до того, що з 13:30 9 липня, відколи кур’єр з пакетом документів прийшов на авіабазу, вони вже перебували у фактичному розпорядженні ВПС США. У компанії звинуватили американських військових в упередженості проти «Антонова». «Певні посадовці ВПС могли спеціально затримати нашого посланця, аби створити формальний привід для відмови, бо вони мають політичні упередження проти нашого східноєвропейського постачальника («Антонова». — Авт.), порушуючи таким чином вимогу чесного і рівноправного змагання, відкритого для всіх кваліфікованих учасників», — заявили в «Ю.С.Аероспейс».
Однак американські воєначальники демонструють поблажливість, як до людини, яка програла бій і далі махає кулаками. «Я вам точно можу сказати, що укладення цього контракту заплановане на цю осінь», — заявив речник Міноборони США Джеф Морелл. Начальник штабу ВПС США, генерал Нортон Шварц сказав: «Я був би дуже здивований, якби укладення контракту на 179 літаків за 35 мільярдів доларів відклали далі як до середини листопада. Коли ми кажемо, що робимо щось — ми це робимо».
На відміну від «Ю.С. Аероспейс», яку, вочевидь, чекає ще судова тяганина, на «Антонові» до того, що сталося, ставляться по–філософському. «Ми не будемо воювати з державною машиною за контракт, нехай навіть такий вигідний. Коли «Ю.С. Аероспейс» запрошувала нас узяти в ньому участь, то вважала, що в нас будуть непогані шанси. Життя внесло свої корективи. Трагедії з цього ми не робимо, — сказав у коментарі газеті «Сегодня» генеральний конструктор «Антонова» Дмитро Ківа. — Уявіть, щоб у тендері на військову техніку якоїсь потужної держави, особливо такої як США, брала участь інша країна. Я цього не уявляю. Але нас запросили і ми погодилися. А яке буде рішення за скаргою «Аероспейс» на Пентагон — залежить від американського суду».
Директор військових програм Центру Розумкова Микола Сунгуровський вважає, що ця невдача має стати серйозним уроком для менеджерів українського авіабудування. «Ні для кого не таємниця, що на американському ринку існує лобізм, туди навіть західноєвропейським компаніям дуже важко пробитися. Тому в Україні мусять розуміти, що на ці ринки треба пробиватися «ліктями», — сказав у коментарі «УМ» пан Сунгуровський. — Керівникам компаній треба бути проникливішими, готуватися ретельніше, передбачати підводні камені, які можуть виникнути». На думку експерта, історія про «п’ять хвилин», це лише вершина айсберга, а причина відмови може бути інша. «Я думаю, що там має бути щось іще. Американці не працюють так грубо, а коли таке стається, то це супроводжується потім судовими позовами і тяганиною, — вважає пан Сунгуровський. — Може бути, що заявка не відповідала певним вимогам, якихось умов не було дотримано. А історія про кур’єра зараз виглядає так, ніби виправдання, «чому мене не допустили до тендера».
Частини та з’єднання Збройних сил України досі не мають назв і символів, пов’язаних з українською історією та її національними й військово-історичними традиціями. >>
Смерть, яка могла стати його смертю, Володимир Муляр тепер бачить часто — запис відеосюжету горезвісного російського каналу «Анна ньюс» він скачав собі у смартфон як пам’ять про пекло, пережите на трасі Бахмутка. В другій половині жовтня 2014 року саме тут була найгарячіша точка АТО — легендарний 32-й блокпост, крайній форпост українських Збройних сил, що на два тижні опинився в оточенні терористів. >>
Тим, хто в непростих умовах став до зброї рік тому, потрібна заміна. Саме з цією метою військові комісаріати виконують нові завдання з комплектування Збройних сил України та інших військових формувань. Цими днями завершується перший етап четвертої черги часткової мобілізації. >>
Олексій Дурмасенко, боєць 93-ї окремої механізованої бригади, став відомим за тиждень до своєї смерті, коли дав інтерв’ю «Радіо «Свобода» під час приїзду до рідного Києва в короткострокову відпустку. Перед тим 25-річний солдат із позивним «Динамо» пройшов бойове хрещення як «кіборг»: упродовж 12 діб захищав Донецький аеропорт, цей «український Сталінград Донбасу». >>
Не на схід, а на захід відбув позавчора з Києва ешелон із першою командою мобілізованих у рамках першої в цьому році черги мобілізації. «Будуть і наступні відправки, але кожна — спочатку в навчальні центри, а не в АТО. Усі мобілізовані проходитимуть через навчання. Від 30 до 45 діб триватиме бойове злагодження», — пояснює Віталій Чекаленко, комісар Дарницького районного військового комісаріату. >>
Його позивний — Кола. Донедавна він полюбляв цей напій. Тепер не п’є — не може. Бо в Маріуполі в блокаді, коли вже не було води, довелося не раз на колі «мівіну» запарювати... >>