Традиційно для представлення нового літака виробництва АНТК імені Антонова повітряну машину викочують з ангару. У вівторок це планували зробити для Президента Віктора Януковича, проте глава держави не приїхав на цю подію. Ан–158, конкурент гучно розрекламованого російського «Сухой–суперджет–100», та й не лише його, вочевидь не зацікавив Януковича. Літак не викотили, проте показали журналістам.
Порівняно зі своїм попередником — Ан–148 — новий Ан–158 довший майже на два метри і вміщує на 19–24 пасажири більше — 99 людей. Ан–158 класифікується як регіональний–середньомагістральний, що може доправляти пасажирів на відстань до 2500 кілометрів. Нові технічні рішення у конструкції крил роблять літак обтічнішим, і він споживатиме менше пального — а отже, знижується собівартість рейсу. Ан–158 матиме і фірмову «фішку» літаків Антонова — конструкція шасі й висота кріплення двигунів дозволяють сісти на будь–який, навіть досить кепський, аеродром. Ціна Ан–158 — до 30 мільйонів доларів. Вже є замовлення на п’ять цих машин.
До речі, існують підозри, що АНТК імені Антонова може стати розмінною монетою за те, щоб росіяни не піднімали ціну на свій газ. У російському проекті угоди між урядами РФ та України про співпрацю у сфері авіабудування, який прислали до Києва на погодження і який оприлюднила «Українська правда», йдеться про приєднання АНТК імені Антонова до російської «Об’єднаної авіабудівної корпорації» шляхом передачі останній контрольного пакету акцій АНТК: 50 відсотків плюс одна акція. За проектом, держави беруть на себе зобов’язання «сприяти інтеграції» російської «Об’єднаної авіабудівної корпорації» та Авіабудівного концерну «Антонов».
А ТИМ ЧАСОМ...
Козаки знову на кризі
24 квітня завершиться спільна українсько–данська військова операція «Північний сокіл–2010», в рамках якої український військово–транспортний літак Іл–76 МД здійснює близько 20 повітряних перевезень із континентальної Данії на данський заполярний острів Гренландія. Провівши в небі понад 45 годин, два льотні екіпажі Іл–76МД із мелітопольської бригади транспортної авіації Повітряних сил України перевезли з континенту на гренландську полярну станцію Норд понад 270 тисяч літрів пального. «Північний сокіл–2010» — продовження минулорічної успішної операції українських і данських військових «Козаки на кризі–2009». Злітно–посадкова смуга на станції «Норд» на острові Гренландія значно коротша за смуги українських аеродромів — усього близько 1700 метрів замерзлого ґрунтового покриття. Унікальність і складність завдання українських пілотів полягає в тому, що температура в районі посадки коливається від мінус 15 до мінус 35 градусів Цельсія, а посадкова смуга коротка й вкрита льодом.