Позавчора Полтавська облдержадміністрація офіційно звернулася до уряду з проханням терміново виділити 30 мільйонів гривень на ремонт двохсот «полтавських» кілометрів стратегічної автомагістралі Київ—Харків—Довжанський. При цьому йдеться фактично про найелементарнішу дорожню «косметику», власне, «латання» величезних ям та вибоїн, які «оголилися» після танення снігу та льоду. Адже для необхідних при підготовці до Євро–2012 капітального ремонту та реконструкції одного лиш відрізку цієї дороги від Лубен до Полтави потрібно 6 мільярдів гривень (в ОДА сподіваються на залучення кредитних ресурсів Світового банку). Сьогодні ж не до європейського лоску та «жиру».
Нинішній стан дороги, яка була і залишається невід’ємною частиною євразійського транспортного коридору, заступник голови облдержадміністрації Сергій Ясинський назвав «катастрофічним». Зауваживши, що сьогодні на ній замість того, щоб стежити за дорожньою ситуацією та дотриманням правил руху, водії змушені уподібнюватися гірськолижникам і долати безкінечний «слалом», маневруючи між найбільшими ямами. Вже зараз дорога нагадує прифронтову: обабіч стоять найрізноманітніші транспортні засоби з «відбитими» колесами, мостами, підвісками... За таких обставин неминуче збільшення дорожньо–транспортних пригод із тяжкими наслідками.
Тим паче що у не кращому стані й інші «загальнодержавні» дороги, які перетинають Полтавщину: Дніпропетровськ—Царичанка—Кобеляки—Решетилівка та Суми—Олександрія. Місцеві ж, «сільські» та «міські», як кажуть, узагалі краще не згадувати. Надто за умов, коли днями про їхній стан найгучніше «прокричав» приголомшливий випадок у Кременчуці. Там після чергового «приземлення» у дорожню яму «маршрутку» «гуцикнуло» так, що 21–річний пасажир опинився на лікарняному ліжку в нерухомому стані. Фахівці третьої міської лікарні виявили у нього компресійний перелом поперекового відділу хребта! Потерпілий уже заявив про наміри через суд змусити відповідальних за таку, з дозволу сказати, їзду відшкодувати йому витрати на лікування та моральні збитки.
За традицією, дехто ладен «списувати» все на погоду, цьогорічну снігову стихію тощо. Хоча єдиним джерелом фінансування дорожньої галузі залишається державний бюджет. Водночас, за інформацією Сергія Ясинського, останні три роки з державної казни на поточні «дорожні» витрати області «капало» тільки 18 відсотків від нормативних потреб. Тож, якщо навіть «стратегічні» дороги не ремонтувати й не оновлювати роками, а замість необхідних за технологією матеріалів «прикрашати» їх тільки передвиборчими бігбордами, «стихією» стає будь–яка зміна пір року...