Ремонт єдиної української субмарини «затягнувся» на 15 років. Саме стільки минуло з часу поділу Чорноморського флоту, коли росіяни «люб’язно» віддали українцям неходовий підводний човен без акумуляторів. Нові акумулятори закупили у Греції ще 2003 року, проте встановили їх у 2010–му.
Наразі капітан «Запоріжжя», капітан I рангу Олег Орлов оцінює готовність субмарини у 92%. Розпочалися швартові випробування, моряки–підводники планують вивести «Запоріжжя» в море вже влітку цього року, передає «ТСН». «Слід очікувати виходу підводного човна у море десь у червні—липні. Звісно, за умов належного фінансування», — каже капітан Орлов.
Подейкують, що за 15 років на ремонті «Запоріжжя» нагріли руки стільки людей, що на флоті субмарину неофіційно прозвали «чорною перлиною». «Спочатку обсяг робіт був заданий як поточний, як підтримувальний ремонт. Бо човен був у досить–таки задовільному стані, — розповідає спеціаліст логістики командування ВМС ЗСУ Анаталій Бондрівський. — Але неритмічне фінансування призвело до того, що ремонт почав затягуватися».
Практично ніхто не сподівався, що «Запоріжжя» ще ходитиме морем, проте позаминулого року Президент Віктор Ющенко та тодішній міністр оборони Юрій Єхануров наполягли на закінченні ремонту і фінансуванні субмарини задля збереження вітчизняної школи підводників та тренування надводних протичовнових кораблів–корветів.