Новина про відхід у кращий світ Анни Самохіної — молодої, красивої, квітучої актриси кіно — стала повною несподіванкою. Як повідомляє РІА «Новості», Анни Самохіної не стало в ніч на понеділок, 8 лютого. Їй було всього 47 років.
У грудні минулого року актрисі поставили страшний діагноз — рак шлунку четвертої стадії. Про хворобу вона дізналася випадково: просто проходила медогляд перед поїздкою на Гоа. Діагноз прозвучав як вирок, адже рак на даній стадії не оперують, тому лікарі призначили актрисі хіміотерапію. У цій важкій ситуації друзі Анни розпочали кампанію потужної підтримки: 4 лютого Анні Самохіній присвоїли звання заслуженої артистки Росії. Незабаром мав відбутися благодійний концерт для збору коштів на лікування.
Яскрава, приваблива «фам фаталь» на екрані, у житті актриса була протилежністю своїх кіногероїнь. Народилася вона 14 січня 1963 року в містечку Гурьєвськ Кемеровської області. У 15 років Анна вступила на акторське відділення Ярославського театрального училища. Вже за рік вона виходить заміж за красеня–однокурсника Олександра і в 19 стає мамою єдиної доньки Саші. Через 15 років подружжя розійшлося, потім Анна була ще двічі заміжня.
У кіно Самохіна дебютувала у 24 роки гучною роллю Мерседес у фільмі «В’язень замку Іф» Георгія Юнгвальд–Хількевича. Ще при монтажі картини її помітив інший режисер — Юрій Кара, який запропонував актрисі роль фатальної й авантюрної Рити у фільми «Злодії в законі». Так сформувався сталий типаж героїнь Самохіної: яскравих, сексуальних красунь. Перелік фільмографії актриси включає «Жіночий день», «Дон Сезар де Базан», «Царські лови». Кризові 90–ті принесли у кар’єру актриси певне затишшя, проте в цей час вона почала реалізовувати в собі ділову жилку. Спочатку очолила студію «Діапазон», на якій зняли фільм «Гроза над Руссю» за романом Олексія Толстого, це був останній фільм для акторів Сергія Бондарчука та Олега Борисова. У 2000–х роках разом із другим чоловіком відкрила два ресторани в Пітері. В останні роки Самохіна грала здебільшого в антрепризах та серіалах. До слова, у серіалі «Три кольори кохання» вона знялася разом із дочкою, яка, як дві краплі води, схожа на матір.
Ті, хто працював з актрисою, вважають, що Самохіна не змогла реалізувати себе вповні. Режисери більше експлуатували її красу, ніж талант, каже Михайло Боярський. А за словами Юрія Кари, феномен Самохіної в тому, що вона внесла новий типаж у радянське кіно, переповнене зразковими спортсменками і комсомолками: «Вона, можливо, була першою актрисою, яка зламала цей образ, стала жінкою, гарною жінкою, привабливою... Царство їй небесне. Я у жалобі».