Окружний суд Спеціального адміністративного району Китаю Сянґан (Гонконг) визначився з винними у трагедії, яка сталася 22 березня 2008 року, коли біля гонконзького узбережжя китайське вантажне судно «Яохай», не зорієнтувавшись у тумані, практично «переїхало» український буксир «Нафтогаз–67», який одразу затонув, внаслідок чого загинули 18 наших моряків. З українського судна врятувалися тоді лише шестеро українців, у тому числі капітан, Юрій Кулемесін, який постав перед місцевим судом. Суд і визнав винними в тому, що сталося, капітана «Нафтогазу–67» Юрія Кулемесіна, капітана «Яохай» Лю Бо та двох лоцманів китайського судна.
За словами судді, Сюзани д’Альмади Ремедіос, їхня провина полягає у створенні загрози життю на морі. Зокрема українському капітану поставили на карб, що він тримався самої середини судноплавного каналу й не дав дорогу в кілька разів більшому китайському судну, хоч і бачив його. «Ця жахлива ситуація, яка тоді склалася, ніколи не повинна була статися, адже судна мали достатньо часу щоб розминутися», — сказала суддя Ремедіос. Натомість Юрій Кулемесін своєї провини не визнає й каже, що не чув попереджувальних гудків з «Яохай». Провини не визнав і ніхто з трьох засуджених китайців. Суддя, однак, чітко дала зрозуміти, що всіх чотирьох моряків чекає ув’язнення. Також із кожного можуть стягнути по 25 тисяч доларів штрафу. Остаточний присуд і покарання мають оголосити сьогодні.
А ТИМ ЧАСОМ...
«Дротик» на мільйони доларів
У Данії затримали судно «Тімберленд» під прапором Мальти, серед екіпажу якого семеро українців, у тому числі капітан. Річ у тім, що 9 січня «Тімберленд» став на рейді датського міста Ронне, що на острові Борнхольм, аби перечекати шторм. Коли негода вщухла, «Тімберленд» почав підіймати якір і при цьому пошкодив глибоководний електрокабель, який зв’язує острів Борнхольм із материком. Ремонт кабелю оцінюють у кілька мільйонів доларів. Острівець залишився без електрики, а судно, разом з екіпажем, затримали для розслідування. 42–річний український капітан своєї провини не визнає.