Відразу з трьох українських авіакомпаній знято заборону на виконання польотів у повітряному просторі Європейського Союзу. Ще одній дозволили літати до Європи на одному літаку з її парку. Європейські інспектори в цілому залишилися задоволеними станом безпеки (раніше критичним. — Авт.) у «реабілітованих» компаніях. Про це йдеться у повідомленні прес–служби вітчизняного Мінтрансу. Утім на значну інтенсифікацію авіаперевезень із боку України все ж сподіватися не варто — частина авіаперевізників нині взагалі не здійснює польотів.
Першою до переліку «небажаних гостей» у європейських аеропортах ще у 2007 році потрапила авіакомпанія «Воларе». Слідом за нею того ж року — «Українсько–середземноморські авіалінії» (УСА), а у квітні 2008 року список поповнила Українська авіаційно–транспортна компанія (УАТК) Міноборони України. Останньою до «чорного списку» в квітні 2009 року занесли авіакомпанію «Мотор Січ». Зауваження Єврокомісії переважно стосувалися стану безпеки польотів, здійснюваних перерахованими перевізниками: неналежне технічне обслуговування літаків та зношеність парків. «Нині повністю усунуто недоліки лише в авіакомпанії «Мотор Січ». Ще двом перевізникам — авіакомпаніям «Воларе» та УАТК — скасовано заборону польотів унаслідок анулювання та призупинення (відповідно) Державіаадміністрацією України дії «сертифікатів експлуатанта» — наразі їхні літаки не піднімаються у повітря», — розповіла «УМ» співробітниця прес–служби Мінтрансу Анна Слободянюк. Крім того, авіакомпанії УСА дозволено здійснювати перельоти в країни ЄС одним повітряним судном.
Відповідні рішення щодо українських авіаперевізників затверджено регламентом Єврокомісії з оновленим переліком авіакомпаній, яким заборонено польоти у повітряному просторі Євросоюзу. Українських компаній у зазначеному переліку тепер немає, проте вони і надалі залишатимуться під пильним наглядом європейських інспекторів, відтак будь–яка, навіть незначна, «похибка» може повернути порушників вимог Організації міжнародної цивільної авіації (ІКАО) у «чорні списки».