Південна залізниця активно готується до проведення чемпіонату Європи з футболу Євро–2012. Її керівництво вже веде переговори з кількома лізинговими компаніями щодо придбання швидкісних двоповерхових потягів. «Спільно з «Укрзалізницею» проводимо роботу з підготовки нашої інфраструктури для пропуску швидкісних поїздів від Харкова до Києва. Думаю, на початку 2012 року перші такі поїзди вже будуть введені в експлуатацію», — повідомив начальник Південної залізниці Віктор Остапчук.
Варто зазначити, що двоповерхові вагони сьогодні будують у багатьох країнах світу, зокрема на заводах у Ля–Рошелі (Франція), Барселоні (Іспанія) та Зальцгіттері (Німеччина). Перші моделі двоповерхових вагонів власного виробництва представили нещодавно й у Росії. Уже в 2011 році Тверський вагонобудівний завод планує запустити в серійне виробництво свій модельний ряд. Тож, не виключено, що українські залізничники вестимуть переговори і з нашими сусідами.
Відповідно до технічних характеристик, російські «високі» поїзди можуть розвивати швидкість до 160 км/год. У порівнянні з одноповерховим вагоном, пасажиромісткість таких поїздів більша у два рази. Втім є і певні мінуси — висота вагона збільшує ризик його нестійкості й перекидання. Попри це, на Тверському заводі стверджують, що у вагонах діятиме спеціальна автоматична система контролю. Приблизна вартість одного «високого» вагона становитиме 2 мільйони євро.
Робота ж із приведення залізничної колії та інфраструктури Південної залізниці до міжнародних стандартів буде вестися і в напрямку російського кордону. Так, з початку січня наступного року візьмуться за реконструкцію станції «Козача Лопань». «Це будуть північні ворота України», — зазначив Віктор Остапчук.