18 грудня лондонський аеропорт «Лутон» працював на повну потужність. Для авіаперевізників настав «гарячий» час, адже більшість людей вилітає на свята додому або ж на омріяні канікули. Подружня пара Настя та Володимир Красовські, які працюють у Лондоні, вирішили злітати на свята додому. Втім замість теплого чаю та усмішок стюардес їх брутально вивели з літака.
Замість пояснень — кулаки
«Чекали на посадку близько трьох годин, нам до останнього не повідомляли, що рейс скасовано, — розповіла «УМ» Настя. — Коли вже пристібнули паски безпеки і півгодини просиділи в літаку, чекаючи на зліт, раптом зайшла стюардеса і голосно повідомила, що їхній робочий день... закінчився. А тому порадила всім вийти. Пояснила, що нас не встигнуть довезти до Києва».
Людей таке пояснення здивувало, адже аеропорт працював, а літак був справний. Усі як один відмовились покидати лайнер, вимагаючи пояснень. Пасажири просили покликати менеджера або хоча б когось із представників компанії. Утім персонал літака відмовив. За словами обурених людей, спочатку бортпровідники намагалися викурити їх із салону, прочинивши навстіж двері та влаштувавши протяг. Згодом, зрозумівши, що ніхто повітряне судно залишати не збирається, співробітники «Віз Ейр» викликали поліцію. «Через деякий час до літака зайшли габаритні полісмени з вівчаркою і почали викидати людей з їхніх місць, — веде далі Настя Красовська. — Один із полісменів безцеремонно простягнув руки до мого чоловіка. Коли я встала захистити Володю, полісмен штовхнув мене на крісло. Володя обурився, мовляв, що ви собі дозволяєте, і миттю опинився лицем до землі із заламаними за спину руками у проході літака. За кілька хвилин його підняли з розбитою головою».
Наступний рейс — через 10 днів
За словами співрозмовника інтернет–ресурсу travel.ru, «для видворення особливо незговірливих пасажирів застосували газовий балончик». Саму ж Настю виштовхнули з літака. Внаслідок тих подій її чоловіку довелося звернутись по допомогу до лікарів, а згодом у відділку поліції йому ще й виписали штраф! Що ж до звільненого від пасажирів літака, то на очах в українців на борт лайнера запустили інших людей, і він полетів на польський Познань. На думку Насті, «Віз Ейр» просто вирішила, що рейс до Познані не чекатиме, адже там Різдво. У результаті пасажири опинилися фактично на вулиці. «Усім запропонували переоформити квитки на 28 грудня, — обурюється Настя Красовська. — Але наша відпустка була оформлена лише на тиждень! Ми ніяк не могли чекати десять днів. Авіакомпанія запропонувала нам альтернативу: рейс із Ліверпуля (пара за свій кошт добиралась сім годин до Ліверпульського аеропорту. — Авт.) до Польщі з пересадкою у Варшаві на Київ. Сказали, що оплатять лише переліт із Ліверпуля до Варшави. Ані готелю, ані їжі нам не пропонували». Нарешті в понеділок Настя та Володимир Красовські таки дісталися в Україну. Послугами «Віз Ейр», каже Настя, більше не користуватимуться. «Це єдиний прямий рейс із Києва до Лондона. Відтепер нам доведеться літати рейсами з пересадками. Це буде дорожче, але таким чином ми хоча б зекономимо наше здоров’я та нерви».
У всьому винна погода
Учора по обіді керівництво авіакомпанії «Віз Ейр» оприлюднило заяву, в якій закликало журналістів не перекручувати інформацію, зазначаючи, що насправді ніхто нікого з літака не виганяв, а рейс скасували через несприятливі погодні умови. «18 грудня всі рейси з аеропорту «Лутон» були скасовані, оскільки, незважаючи на те, що аеропорт фізично був відкритий, жоден постачальник послуг (заправка літаків, наземне обслуговування) не мав доступу до повітряних суден через обмерзання шляхів доступу до них», — йдеться у заяві «Віз Ейр». Таким чином, за даними компанії, пасажири вимушені були покинути літак, оскільки залишити їх на борту в тих умовах авіакомпанія не могла, виходячи з правил безпеки. Утім, як тим самим рейсом змогли полетіти поляки, тоді як українці залишилися чекати, — у компанії не пояснюють.