Минулої суботи о сьомій годині ранку від причалів Бердянського морського порту відшвартувався танкер «Ваппен фон Бремен» з продукцією для однієї з німецьких фірм. Докери Бердянська завершили дворічний етап реалізації проекту транспортування промислових мастил місцевого ВАТ «АЗМОЛ» морем. Фарватер порту розрахований на проходження суден з осадкою максимум 7,9 метра.
— Танкер німецької фірми здано в експлуатацію в грудні 2003 року, — сказав заступник начальника порту Владислав Гальченко. — Нас влаштовували не тільки його вантажопідйомність, вісім тисяч тонн і рівень осадки до 7,4 метра. Суттєвим для пілотного проекту є факт комп'ютеризації процесу завантаження, що гарантує екобезпеку в акваторії Бердянської затоки.
Докери стверджують, що «в море і не капнуло»: комп'ютер визначав черговість завантаження шістнадцяти «танків», контролював їх наповнення. Прискіпливо спостерігали за процесом відвантаження промислових мастил не лише представники замовника, морпорту і «АЗМОЛу». Проектом зацікавилася низка фірм Великої Британії та Росії. Після відплиття танкера й обстеження акваторії затоки порт одержав нові заявки на транспортування продукції «АЗМОЛу» морським шляхом. За словами Владислава Гальченка, лише німецька фірма має намір щомісяця вивозити через Керченську протоку щонайменше 20 тисяч тонн олив і мастил бердянського підприємства. Вага ж пілотної партії — шість тисяч тонн. Однак і це плюс для акціонерів ВАТ, котре в поті чола шукає ринки збуту продукції, сертифікованої для використання навіть у престижних «Мерседесах», «Фольксвагенах» і «БМВ».