Сомалійські пірати звільнили судно «Дельвіна», на якому вони з 5 листопада утримували в заручниках 21 моряка, з яких сім осіб — українці. Про це повідомив голова Служби зовнішньої розвідки (СЗР) України Микола Маломуж. Наразі СЗР разом із міжнародними структурами організовує перехід «Дельвіни» до найближчого порту, найімовірніше — кенійської Момбаси. Також на судно мають доправили харчі, воду, пальне, й лікаря для обстеження екіпажу. Загалом, за словами пана Маломужа, фізичний і моральний стан моряків задовільний. Тим часом, як і у випадку зі звільненою тиждень тому «Аріаною», міжнародні сили поспішили убезпечити судно від повторного захоплення, і «приставили» до нього німецький фрегат зі складу антипіратських сил ЄС у рамках операції «Атланта». Роль СЗР у цій історії вже традиційна — «сприяння судновласнику», деталі якого українські розвідники не розголошують. «Заходи були проведені ефективно, впродовж місяця і дванадцяти днів судновласник дуже активно співпрацював з українською стороною, що дозволило здійснити все необхідне, пов’язане з проведенням переговорного процесу», — повідомив Микола Маломуж. «Судно таким чином пробуло в полоні менш як півтора місяця, екіпаж можна тільки привітати з таким судновласником», — каже морський експерт Михайло Войтенко.
Сума викупу за «Дельвіну» становила 3,5 мільйона доларів, що на 700 тисяч доларів дорожче від офіційної цифри викупу за судно «Аріана», і навіть на 300 тисяч більше, ніж заплатили минулого року за судно «Фаїна», вантажене танками і реактивно–залповими установками. «Дякувати» слід іспанській владі, яка різко накрутила «ціни на ринку», — зазначає пан Войтенко. Йдеться про нещодавній безпрецедентний випадок, коли іспанський уряд практично напряму вів переговори з піратами і заплатив за звільнення свого риболовного судна «Алакрана» якраз 3,5 мільйона доларів. Пірати вчепилися в цю цифру, зробивши її стандартною «таксою».
Микола Маломуж також уточнив, що до «Аріани», яка не може рухатись, іде буксирне судно «Соланд» з пальним. Минулої середи воно вийшло з Момбаси й за три–чотири дні має дістися «Аріани». «Після завантаження пальним «Аріана» впродовж п’яти–шести днів прибуде до порту дислокації, де судновласник готує прийом», — прогнозує пан Маломуж. «Аріану» й далі супроводжує військовий корабель ВМС США «Пінкні».
А ТИМ ЧАСОМ...
Безталанна «Джульєтта»
Українське вантажне судно «Леді Джулієт», те саме, яке 17 листопада дало збройну відсіч сомалійським піратам, котрі намагалися її захопити, знову втрапило в халепу, цього разу — сіло на мілину. Інцидент стався у протоці Дарданелли. «Леді» перевозила з України до Алжиру близько семи тисяч тонн нітрату амонію. Проходячи затоку вночі, суховантаж втратив керування і протаранив хвилеріз, який захищає одну з гаваней для яхт. Капітан «Леді Джулієт» запросив допомоги в турецьких берегових служб, проте рятувальні катери не змогли оперативно прибути в район аварії. Знімати ж його з мілини було складно й небезпечно, оскільки вантаж нітрату амонію є вибухонебезпечним. Все ж судно витягли й відбуксували в безпечне місце, де на його борт має піднятися комісія для вивчення пошкоджень і причин втрати керування. Під час аварії ніхто з моряків не постраждав. По закінченню інспекції портова влада вирішить, чи може «Леді Джулієт» іти далі курсом до Алжиру.