Несподіваний «подарунок» підготувало для чернігівців напередодні сезону відпусток керівництво Укрзалізниці. Уявіть собі, що якась сім'я чернігівців вирішила відпочити біля моря. Замість того, щоб спокійно сісти в Чернігові на потяг і без пересадки їхати в необхідному напрямі, тепер доведеться труситися до Києва на автобусі чи маршрутці, потім добиратися з багажем майже годину на вокзал і там уже шукати свій потяг. «Приємний» початок відпустки. Варто врахувати й матеріальний фактор. Квиток на маршрутку до столиці з міста над Десною в один бік коштує 10 гривень. Тарифну сітку продажу залізничних квитків складено таким чином, що чим довша відстань, тим дешевший квиток. Так, плацкартний квиток на потяг Чернігів—Одеса з Чернігова до Києва коштує 10 гривень 56 копійок плюс 5 гривень страхового збору, а до самої Одеси — 26 гривень 15 копійок плюс 5 гривень страхового збору. З Києва ж до Одеси за плацкарт треба буде заплатити вже 26 гривень 80 копійок (з урахуванням страхового збору). Тож за незручності ще й доведеться доплачувати. Але це, так би мовити, проблеми пересічної сім'ї. А що робити, наприклад, з тими ж дітьми-«чорнобильцями», яких залізниця масово вивозить влітку на оздоровлення в південні регіони? Чернігівщина ж є однією з найбільш постраждалих областей від чорнобильської катастрофи.
I це лише частина проблеми. Кільком сотням залізничників внаслідок нововведення взагалі загрожує безробіття. Все це пов'язано з реорганізацією Чернігівської філії вагонної дільниці станції «Київ-Пасажирський». 5 лютого цього року начальник вагонної дільниці станції «Київ-Пасажирський» Володимир Давтян підписав відповідний наказ, у якому, зокрема, зазначено: «З метою раціонального використання поїздного штату вагонної дільниці передати на обслуговування ВЧ-1 Київ-Пасажирський швидкісний поїзд № 57/58 Чернігів—Москва 80 провідників; передати на обслуговування поїзд № 9/10 Чернігів—Одеса з обривом його по ст. Київ-Пасажирський 80 провідників; реорганізувати Чернігівську філію ВЧ-1 у пункт технічного обслуговування Чернігів з приписним штатом провідників 130 чоловік...» У перекладі з бюрократичної на загальнодоступну мову це означає скорочення робочих місць. Утім Володимир Давтян лише виконував наказ начальника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопiшина від 15 січня.
Перший етап реорганізації вже відбувся. Як наслідок — чотири бригади (понад 100 провідників) зняті з обслуговування потягу Чернігів—Москва. Тепер його обслуговують кияни. Наступний етап має початися з переходом руху поїздів на літній графік. З 1 червня поїзд Чернігів—Одеса буде курсувати лише до Києва. Його також обслуговуватимуть кияни. Передбачається також, що цього літа будуть відмінені й чернігівські причепні вагони до Маріуполя, Чопа, Сімферополя, Євпаторії. Образно кажучи, в такому випадку з потяга Укрзалізниці «зсадять» близько 300 робітників.
Подібна реорганізація зараз триває і в Козятині та Житомирі. Житомирські залізничники, яким загрожувало скорочення, навіть вдалися до акцій протесту і частково добилися задоволення своїх вимог. Що не може не надихати їхніх колег з Чернігова. Однак вони поки що вдалися до переговорів з Південно-Західною залізницею та звернень до органів влади: починаючи від мера Чернігова і закінчуючи земляком Президентом.
Поки що переписка не дає позитивного результату. Так, на листа голови Чернігівської облдержадміністрації Валентина Мельничука, в якому він обгрунтовує необхідність залишити філію та зберегти курсування потягів в існуючому вигляді, начальник Південно-Західної залізниці відповів відмовою. Мовляв, рівень підготовки рухомого складу та рівень надання послуг провідниками в Чернігові погіршилися, квитків на потяг Чернігів—Одеса продається мало. І взагалі, філія не є структурним підрозділом залізниці і створена всупереч штатному розкладу. Цікаво, чому про це згадали тільки зараз?
Викликає занепокоєння також іще одна деталь. На розкішну базу відстою та ремонту вагонів, яка належить філії, вже націлились певні бізнесові структури. Подейкують, що добре облаштована база зі складом, майстернею та іншими приміщеннями, які місцеві залізничники доводили до ладу разом з будівельниками, впала в око добре відомому в Чернігові харківському банкіру з депутатським мандатом.
Доведені до відчаю люди вже зібрали більше 200 підписів до листа Президенту України на свій захист. І поки що сподіваються, що до їхнього голосу таки прислухаються. Інакше — підуть на рішучіші кроки.