Кількість «халявних» прав та умовних «блондинок» за кермом досягла піку. За результатами перевірок, упродовж нинішнього року Державтоінспекція позбавила ліцензій 15 автошкіл — через грубі порушення й недбалість у навчальному процесі, а також низький рівень підготовки водіїв. І це ще не кінець діла, адже перевірки триватимуть і в наступному році, кажуть даішники.
Діяльність автошкіл в Україні вже давно нагадує конвеєр, де кількість явно домінує над якістю, скаржаться в Департаменті ДАІ. «Під час перевірок явка на іспити складає 40—48 відсотків, а коли ми почали приділяти більше уваги, то виявилося, що відсоток тих, хто склав іспити, зменшився з 70 до 40», — каже начальник Департаменту ДАІ України Сергій Коломієць. Відтак не дивно, що випускники таких шкіл часто стають не лише учасниками дорожньо–транспортних пригод, а й безпосередніми їх винуватцями. «Проблема полягає в тому, що у гонитві «за клієнтом» керівники окремих автошкіл свідомо занижують вартість навчання за рахунок скорочення його тривалості подекуди у кілька разів», — розповів «УМ» Сергій Т., керівник столичної автошколи. Згідно з існуючими нормативами, водій–початківець для отримання необхідних навиків має наїздити під наглядом інструктора не менше 40 годин, тоді як у деяких навчальних закладах на це відводиться лише 10—12 годин.
ДО РЕЧІ...
Місця «стояння»
Уряд затвердив нові правила паркування транспортних засобів, які набудуть чинності вже з 1 січня 2010 року, повідомляють «Українські новини». Згідно з новими правилами, користувач має сплатити збір за паркування і розмістити квитанцію у нижньому лівому кутку лобового скла та звільнити місце після закінчення сплаченого часу або ж сплатити фактичний час перебування ТЗ на стоянці. Власник майданчика має право не випускати ТЗ та скласти відповідний акт, якщо водій не сплатив збір. На в’їзді–виїзді з парковки повинен бути вивішений номер телефону, за яким водій зможе звернутися до оператора, представник якого у разі вимоги має прибути впродовж години. Якщо представник оператора запізниться, водій має право не сплачувати за стоянку. Також у нових правилах паркування передбачено обов’язкове обладнання парковок автоматами — не менше одного автомата на 10 паркувальних місць.