Поки пірати з Сомалі активно і практично безперешкодно завойовують акваторію Індійського океану, на іншому, західному, узбережжі Африки виростає загроза не менша, можливо, й страшніша: пірати з Нігерії, які нападають на судна, але не захоплюють їх, а просто грабують. Життя екіпажу для них не має жодної цінності. Черговою їхньою жертвою став балкер «Сільверетта» під прапором Швейцарії та його змішаний українсько–російський екіпаж. Примітно, що, поки пірати захоплювали судно, моряки відчайдушно кликали на поміч нігерійські берегові служби, проте ті їх абсолютно проігнорували. У висліді, за спроби дати відсіч розбійники жорстоко побили моряків, дев’ятеро з яких мають серйозні поранення, а решта чотирнадцять — легші побої. Наступна історія демонструє нове, нігерійське, обличчя піратства.
У понеділок, пізно ввечері, до судна «Сільверетта», яке лежало у дрейфі за двадцять миль від нігерійського порту Лагос, наблизився човник із дев’ятьма нігерійцями. Вахтові з «Сільверетти» одразу зрозуміли, до чого йдеться, екіпаж підняли по тривозі, проте було пізно. Поки моряки, озброєні трубами та тим, що під руку потрапило, приготувалися дати бій, пірати вже почали підійматися і стріляти у повітря. Моряки спробували зачинитися, а капітан із містка продовжував подавати сигнал біди, на який, попри близькість до берега, не було жодної відповіді. Зрештою, розлючені нападники повибивали всі двері й узялися бити екіпаж. Особливо жорстоко вони побили капітана, старшого помічника та третього помічника, за те, що ті з містка по радіо кликали допомогу. Далі моряків вишикували на палубі й забирали по кілька чоловік до кают для особистого грабунку. Вичистивши сейф капітана, забравши особисті та цінні речі екіпажу та досхочу познущавшись із моряків, пірати розбили засоби зв’язку, пригрозили ще раз екіпажу і залишили судно. Жорстокість і лють нападників пояснювалася ще й тим, що всі вони під час атаки перебували під наркотичним «кайфом».
Район дій нігерійських піратів поширився і на прибережні води Камеруна, Беніна та Гани. «Життя моряків не мають для нігерійських піратів ніякої цінності, — зазначає редактор видання «Морський Бюлетень» Михайло Войтенко. — А от загроза відсічі існує, тому чим жорстокіше вони поводяться, вважають пірати, тим менша вірогідність відсічі. Привертає увагу і той факт, що практично в усіх повідомленнях про напади йдеться, що пірати перебували в стані сильного наркотичного сп’яніння».
А ТИМ ЧАСОМ...
ДТП у морі
Українське й турецьке вантажні судна зіштовхнулися в Мармуровому морі, коли турецький балкер «Хізір Софуоглу», не виходячи на зв’язок, узявся маневрувати, аби обігнати український балкер «Сергій Смірнов». На щастя, ніхто з моряків не постраждав, судна не втратили ходу, але «Сергій Смірнов» дістав «подряпину» завдовжки десять метрів на висоті чотирьох із половиною метрів над водою. Обом суднам берегові служби наказали прямувати на рейд порту Стамбул, де їх мають оглянути страховики, аби визначити, з чиєї вини сталася «морсько–транспортна пригода» і як відшкодовувати збитки. Екіпажі обох суден заслухає капітан порту Стамбул.