Спочатку транспортники оголосили одноденний страйк і провели пікет під стінами Кабміну. А коли ці дві акції не принесли жодного результату, відмовилися виходити на маршрути до переможного кінця. У результаті вже п’ятий день поспіль харків’яни, які територіально чи фінансово «прив’язані» саме до тролейбусів та трамваїв, переживають транспортні муки. Адже обіцяних мерією альтернативних «маршруток» у годину пік бракує, і люди змушені долати по кілька кілометрів пішки, аби дістатися до кінцевої зупинки автобусів чи до метро. Пенсіонерам узагалі не позаздриш: водії «маршруток» неохоче підвозять пільговиків, тому старенькі змушені відкладати свої справи до кращих часів.
Причиною страйку транспортники називають 100 мільйонів гривень, які Кабмін заборгував КП «Міськелектротранс» за перевезення пільгового контингенту. А точніше небажання водіїв шостий місяць поспіль працювати задарма. Рівно стільки часу співробітники цього комунального підприємства не отримують заробітну плату.
Власне, такі проблеми з Києвом у Харкова виникали й раніше, але тоді місто знаходило можливість надати фінансову допомогу транспортному КП. Але цього разу мер Михайло Добкін, посилаючись на кризу й бюджетні проблеми, не тільки відмовився гасити державний борг, а й повідомив про підтримку страйкувальників. «Ми терпіли до останнього, — каже він. — Тому зараз підтримуємо дії трудового колективу. Терпіти далі неможливо. Якщо зараз дати гроші, без зарплати залишаться бюджетники».
Існує також версія, що міська влада підтримала акцію протесту не лише через небажання гасити чужий борг. У муніципалітеті, кажуть експерти, віднедавна виношують план об’єднати всі транспортні підприємства Харкова в одне і запровадити єдиний проїзний квиток з однаковою ціною. Тож тривала відсутність зарплати пояснюється плановим наміром «вичавити» з «Міськелектротрансу» зайвих людей, скоротити кількість трамваїв та тролейбусів на маршрутах до мінімуму і замінити їх більш дорогими «маршрутками». Як доказ наводиться вулиця Пушкінська, куди після ремонту дороги електротранспорт не повернувся взагалі. Не виключають експерти і політичну складову конфлікту. Мовляв, харківській мерії, де правлять представники Партії регіонів, дуже вигідно, аби БЮТівський Кабмін ганьбився перед виборами ще й через цю транспортну проблему.
Уряд і справді відреагував на фінансові біди співробітників КП доволі своєрідно. Прем’єр–міністр Юлія Тимошенко одразу ж дала традиційне розпорядження голові облдержадміністрації Арсену Авакову, меру Михайлу Добкіну та керівникам трьох міністерств якнайшвидше розв’язати проблему. Місцеві чиновники перевели стрілки на столичних, а ті пообіцяли допомогти лише після глибокого вивчення ситуації. «Доручень ми вже бачили багато, — прокоментувала позицію транспортників голова профспілки КП Людмила Захарченко. — Нам же потрібен результат». Тобто тролейбуси з трамваями у Харкові не виходитимуть із депо і далі.