«Нитка» — наземний дослідний тренувальний комплекс авіації, а по суті, — аеродром–імітатор палуби авіаносця, унікальний і єдиний на території колишнього СРСР тренажер палубної авіації, — знов опинився у центрі скандалу. Річ у тім, що на «Нитка», який розташований на новофедорівському аеродромі біля міста Саки в Криму, не допустили групу російських льотчиків, які мали прибути з Північного флоту ВМФ РФ для проходження планових тренувань. Реакція Москви передбачувана — «недружні дії України». «Дуже жаль, що мінлива політична кон’юнктура в Україні порушує, зокрема, алгоритм підготовки наших льотчиків», — заявили у штабі ВМФ Росії, передає «Кореспондент». Однак, як виявилося, проблема у недопуску російських льотчиків на український тренувальний комплекс є суто технічна, причому вирішення її — в руках самих росіян.
На «Нитка» закінчився ресурс використання аерофінішера — пристрою, за який літак чіпляється, сідаючи на палубу, і який зупиняє його надпотужну інерцію, дозволяючи загальмувати. Цей важливий пристрій фізично справний, проте після завершення «терміну придатності» допускати на нього літаки заборонено. «Він у справному стані, але ми юридично не маємо права продовжити його ресурс, бо це прерогатива підприємства–виробника», — повідомив речник Генерального штабу Збройних сил України Сергій Кузьмін. Виробляють аерофінішери у Санкт–Петербурзі. «Як тільки російська сторона вирішить це питання, вона зможе використовувати «Нитка»», — запевнив пан Кузьмін. Отож ніякого політичного підтексту в недопуску російських льотчиків на «Нитка» немає, запевнили в українському Генштабі.