Ще минулої неділі о восьмій ранку з Чернівецького аеропорту не вилетів літак на Неаполь. Обурені пасажири викликали міліцію. Після довгих перемовин керівництва аеропорту з виконавцями рейсу — компанією «Львівські авіалінії» — пасажирів доправили до місця призначення. Сто п’ятнадцять пасажирів, які стали заручниками через непорозуміння між замовником та виконавцем рейсу, чекали свого вильоту понад чотири години. Як з’ясувалося згодом, телеграму від компанії «Львівські авіалінії», яка виконує чартерні рейси, про скасування вранішнього рейсу на Неаполь аеропорт отримав ще в суботу ввечері. Як повідомив директор компанії «Львівські авіалінії», замовник рейсу київська фірма «Авіаніка» — не проплатила гроші на виконання рейсу «Чернівці—Неаполь», через що він не відбувся за графіком. «Туристична агенція, порушуючи угоду, не здійснила проплату цього рейсу. Хоча квитки на нього було продано ще кілька місяців тому. Пасажирів про відміну рейсу турагенція не поінформувала. Того ж дня аеропорт домовився про виліт літака із «Львівськими авіалініями», — каже начальник відділу перевезень Міжнародного аеропорту «Чернівці» Микола Гончар. Аеропорт забезпечив позарейсовий літак пальним, та о 12.25 відправили пасажирів до Неаполя.
Причини несплати замовником — київською фірмою «Авіаніка» — коштів виконавцю на здійснення рейсу не відомі. Аналогічна ситуація з цією ж фірмою склалася два тижні тому у Львові. Там через непроплату замовником рейсу літак із пасажирами відправили аж наступного дня. Тож якщо ви й придбали квиток на літак, не факт, що вчасно потрапите до бажаного місця. «Тим і не вигідні чартерні рейси, які є необов’язковими та залежать від наповненості рейсу, — зазначає директор Міжнародного аеропорту «Чернівці» Володимир Калинюк, — альтернативою їм є рейсовий літак до Тімішоари (Румунія. — Ред.), який летить незалежно від наповненості та кількості проданих квитків».
Через тиждень ситуація з вильотом до Італії з Чернівецького аеропорту точнісінько повторилася. Щоправда, тепер керівництво аеропорту заздалегідь оприлюднило через місцеві засоби масової інформації повідомлення «Львівських авіаліній» щодо скасування рейсів «Чернівці—Ріміні» 13 вересня та 14 вересня на Неаполь у зв’язку з «грубим порушенням оплати рейсів ТОВ «Авіаніка». Як повідомив Чернівецький аеропорт перший заступник генерального директора ДАП «Львівські авіалінії» пан Підгородецький, заборгованість за раніше виконані рейси ТОВ «Авіаніка» перед «Львівськими авіалініями» на 11 вересня становить 1 млн. 260 тис. гривень.
Незважаючи на те, що оголошення було передано, до Чернівців з’їхались пасажири з різних міст Західної України і навіть із Херсона та Кіровограда. Пасажирів до останньої хвилини керівництво фірми «Авіаніка» переконувало, що рейс відбудеться. Наразі заручником цієї неприємної ситуації залишився Чернівецький аеропорт, який лише надає послуги з перевезення та обслуговування літаків «Львівських авіаліній». Літак зі Львова не прилетів, і 117 пасажирів, серед яких і маленькі діти, перебувають у Чернівцях. Надії на те, що вони все ж таки дістануться Італії, немає. У телефонному режимі йдуть переговори між Чернівцями, Львовом і Києвом, де знаходиться турфірма «Авіаніка». Її власниця постійно обіцяє проплатити гроші, але з необхідних на даний момент 188 тисяч гривень перераховано лише 75 тис.грн. Люди обурені і виснажені, заплативши за квитки до 400 євро, не мають змоги вилетіти до Італії, та ще й невідомо, чим закінчиться ця історія. Директор Чернівецького аеропорту Володимир Калинюк каже, що зараз вирішується питання відправки людей до Ріміні румунськими авіалініями, які з травня цього року здійснюють регулярні авіарейси з Чернівців до Тімішоари і далі по Європі. Але пасажирам доведеться купувати нові квитки. Повернути ж свої кошти та відшкодувати моральні збитки можна буде лише через суд. Дивує, що ДАП «Львівські авіалінії» і надалі співпрацює з підозрілою фірмою «Авіаніка», вже неодноразово переконавшись у неплатоспроможності та непорядності останньої.
А страждають, як завжди, пасажири.