Післявиборчі заворушення в Габоні: троє загиблих
Відучора число жертв протистояння опозиції африканської країни Габон із поліцією та армією зросло до трьох осіб, передала «Франс пресс». «Жоден із них не вбитий співробітниками сил охорони порядку», — запевняє міністр внутрішніх справ країни Жан–Франсуа Ндонгу і стверджує, що віддав наказ поліції не стріляти в учасників заворушень.
Заворушення тривають у місті Порт–Жантілє з четверга. Приводом стало оприлюднення офіційних результатів президентських виборів, згідно з якими новим главою держави став Алі Бонго — син президента Омара Бонго, який помер у червні цього року. Опозиція звинувачує Бонго–молодшого в тому, що «за підтримки своїх французьких покровителів» він фальсифікував народне волевиявлення і намагається всіма неправдами утримати при владі свій клан та привласнювати левову частку доходів від експорту нафти. За ці кілька днів Порт–Жантілє перетворився на арену боїв — на вулицях валяються десятки спалених автівок, вітрини деяких магазинів розбито і пограбовано, повстанці пішли війною і на автозаправки, які є у власності іноземців, насамперед французів. У вихідні тисячі мешканців покинули місто разом із родинами, рятуючись від безладу. Поліція тим часом заарештувала 60 активістів спротиву. Ндонгу обіцяє, що уряд відшкодує матеріальні втрати тим, чий бізнес чи оселя були пошкоджені під час заворушень.
У Філіппінах затонув пором
Позавчора вночі пасажирський пором «Суперферрі–9», що тримав курс з острова Мондао на інший острів Філіппін, подав сигнал тривоги. Допомога підіспіла до напівзатопленого порома вже над ранок, 931 пасажира вдалося врятувати. Загинули дев’ять пасажирів і ще як мінімум 33 вважаються зниклими безвісти, передала вчора агенція «Франс пресс». Загалом же на борту судна перебувало близько тисячі пасажирів. Причина катастрофи наразі не відома.
Такі НП з десятками, а то й сотнями людських жертв, у Філіппінах — не виняток. Країна складається з низки великих та малих островів, головним видом сполучення між якими є саме пороми. Зазвичай причиною затоплення поромів називають їхню перевантаженість пасажирами.
Естонці впіймали п’яного російського дипломата за кермом
53–річний Сергій Сухов, консул–радник російського консульства у Нарві, опинився в епіцентрі дипломатичного скандалу. Його, другу людину в диппредставництві РФ у цьому естонському місті, у неділю пізно ввечері впіймали за водінням у вельми нетверезому стані, пише сайт NEWSru.com з посиланням на естонські інтернет–ЗМІ. Спершу поліція отримала сигнал від охоронців стриптиз–бару про те, що їхній клієнт сідає за кермо п’яним і збирається в такому стані їхати. Поліція зупинила Сухова і запропонувала відвезти додому. Втім п’яниця і вухом не повів, пославшись на свою дипломатичну недоторканність. Більше того, він рвонув з місця, ледь не розчавивши двох поліцейських. Пізніше спроба зупинити порушника, затиснувши його автівку між двома поліцейськими машинами, теж не мала успіху: дипломат сміливо пішов на таран. Жертв цієї нетверезої пригоди немає. Поліція Естонії оформляє справу про правопорушення.
СНІД гірший за Гітлера
У Німеччині розгорівся скандал, пов’язаний з телерекламою проти СНІДу, в якій використано образ Адольфа Гітлера. Скандальний кліп, знятий гамбурзьким рекламним агентством Das commitee на замовлення організації Regenbogen (у перекладі на українську — «Веселка»), вийшов на телеекрани вчора ввечері й демонструватиметься лише після 21–ї години, пише британська газета «Дейлі Телеграф». У кліпі зображено пару, яка кохається без презервативів, і коли камера піднімається до обличчя чоловіка, то виявляється, що це — Гітлер. «Веселкові» замовники антиСНІДівської реклами кажуть, що таким чином кожен зрозуміє, що СНІД такий же масовий убивця, як Гітлер, і образ нацистського фюрера лише додає шоку глядачам. Критики ж ролика стверджують, що аналогія з масовим убивцею не зовсім очевидна, а сам зміст кліпа може принизити тих, хто вже став носієм ВІЛ–інфекції, поставити на них «гітлерівське» тавро. Попри широку суспільну дискусію, рекламний ролик не знято з ефіру, а показ перенесено на вечірній час через наявність у ньому відвертої сексуальної сцени.