В Одеському торговельному порту після восьми місяців поневірянь у Чорному морі причалив рефрижераторник «Берікс», а його багатостраждальний екіпаж нарешті ступив на суходіл. Відповідне рішення ухвалено міжвідомчою урядовою комісією, створеною для запобігання екологічній катастрофі в територіальних водах України — виснажений екіпаж кинув якір на рейді порту «Південний» і погрожував залишити напризволяще аварійне судно: з трьох електрогенераторів, що живлять, зокрема, і холодильники, працює лише один, на судні не діють системи водопостачання і водовідведення (господарчо–побутові води скидались просто за борт), є витоки моторного масла тощо. Українські порти, керуючись міжнародним морським правом, відмовлялися приймати «смердючого голландця», як уже встигли охрестити судно моряки.
«Берікс» пришвартувався до причалу Одеського судноремонтного заводу, нині на судні проводять ремонт. Планується, що ремонтні роботи триватимуть 15—20 діб, після чого судно, найімовірніше, повернеться в грузинський порт Поті, де й відбулося його завантаження сумнівним м’ясом, розповів «УМ» головний санітарний лікар водного транспорту України Микола Голубятников. Увесь цей час «Берікс» перебуватиме під охороною — на нього чатуватимуть прикордонники та ветеринарна міліція. Рефрижератори, у яких зберігається зіпсований вантаж, аби недопустити їх розмороження, були підключені до електричного живлення на березі. Температурний режим у холодильниках тепер дуже задовільний.
«Співробітники санітарно–епідеміологічної служби порту провели дезінфекцію приміщень на судні, опломбували рефрижератори. Виходячи з технічного стану, заборонено постійно проживати на судні до завершення його ремонту — екіпаж лише несе вахту, стежачи за приладами. Після завершення ремонту, таке рішення прийняв судновласник (донецька компанія «Інтерфіш Біотех». — Авт.), судно попрямує до Поті», — зазначив Микола Голубятников. У жодному разі не йдеться про вивантаження м’яса на території України, навіть із метою його утилізації. «Ми не повинні створювати подібні прецеденти, інакше невдовзі українські порти перетворяться на сміттєзвалища для торговельного флоту всього світу», — каже чиновник.
Водночас насторожує поведінка компанії «Укфрахт» із Миколаєва, яка придбала в Грузії цей вантаж. Хіба ж не стурбувало її керівництво, що строк придатності м’яса закінчився ще у 2006 році, немає також сертифікатів якості на товар — 223 тонни свинини та курятини з Бразилії та Китаю? І все це призначалося для продажу на внутрішньому ринку України...