Грандіозні плани «Укрзалізниці» — до Євро–2012 запровадити в країні швидкісний рух до 200 км/год — підкоригувала криза. Задля здійснення цих задумів довелося б будувати нові колії, а це потягло б за собою неймовірні витрати. Тож вирішено відбутися «малою кров’ю»: поїзди справді стануть швидшими, але всього до 160 км/год (зараз у середньому вони «чухкають» по 100–120 км/год, тоді як у світі потяги вже «літають» зі швидкістю 300 км).
Фахівці кажуть, що одночасне використання залізничних доріг для вантажних поїздів та пасажирських швидко зношує колії. Тож «Укрзалізниця» мала намір будувати нові шляхи саме для швидкісних пасажирських потягів. Затверджена в 2007 році спеціальна програма передбачала виділення під це коштів з держбюджету. Звісно, зараз цих грошей ніхто не дасть, а інвесторів — спробуй знайди. Залізничники мусять розраховувати лише на власні сили.
«Ми маємо намір запровадити принципово новий рух — міжрегіональний, — каже Олександр Гудков, перший заступник начальника Головного управління приміських пасажирських перевезень «Укрзалізниці». — Тобто щоб від Києва до обласних центрів та найбільших міст країни пасажир міг доїхати за чотири–п’ять годин». Сьогодні, щоб добратися, скажімо, з Києва до Львова, пасажир проводить в дорозі щонайменше вісім годин, а після впровадження прискореного руху до 160 км/год — до Дніпропетровська, Донецька, Тернополя, Харкова можна буде дістатися менш як за п’ять годин.
Радикально перебудовувати під це колії не треба. А от нові потяги закупити доведеться. На жаль, в Україні поки що не виробляють таку техніку. Залізничники промоніторили пропозиції французьких, канадських, німецьких, польських та інших виробників і поки зупинилися на потягах корейського виробництва. Наразі фірма «Хюндай» безкоштовно розробляє проект майбутнього швидкісного потяга саме для України. Якщо сторони дійдуть згоди, то до футбольного чемпіонату українські залізничники придбають 17 таких поїздів. Передбачається, що частину обладнання для них вироблятимуть в Україні.