На щиті чи зі щитом?

22.05.2009
На щиті чи зі щитом?

Рекламісти збирають «ремарки» Київської міськдержадміністрації. (Тетяни ШЕВЧЕНКО.)

«Власник рекламоносія має заборгованість перед містом», ідеться в текстівках, розміщених на деяких рекламних щитах поверх реклами. Як свідчать самі рекламники, авторами оригінального способу вибивання боргів є чиновники столичної мерії.

Керівники комунального підприємства «Київреклама», підпорядкованого столичній мерії, раніше неодноразово скаржилися на заборгованість операторів зовнішньої реклами перед містом. Наразі ж, стверджують у КМДА, невиконання рекламниками своїх фінансових зобов’язань призвело до зростання заборгованості у рекламній сфері до 40 — 50 відсотків. Це ставить під загрозу виконання міського бюджету, в дохідній частині якого передбачено отримати понад 145 мільйонів гривень доходів від зовніш­ньої реклами.

«Ідея (компрометуючих наліпок. — Ред.) цікава й оригінальна, як урок для інших, але й водночас незаконна. До того ж бажаного ефекту не буде, якщо відсутня повноцінна стратегія, програма розвитку рекламного ринку в Києві», — зазначив «УМ» керівник Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко. Наразі склалася ситуація, коли рентабельність столичного рекламного бізнесу рівна нулю, а подекуди має й від’ємний показник. Орендувати один рекламний щит у межах міста коштує 1 900 гривень (дорожче, ніж, наприклад, у Москві. — Авт.), при цьому вартість рекламної площі для замовника складає максимум 1 400 гривень — операторам не вистачає коштів навіть на поточні витрати, на виплату ж податків і поготів.

На думку пана Біденка, швидше за все мерія винайняла стороннього підрядника для розміщення наліпок, щоб у разі, коли такий метод боротьби за наповнення бюджету буде визнано незаконним, лишитися осторонь. Влада, навіть за найгіршого розвитку ситуації, може отримати хіба що незначне адміністративне покарання — штраф у розмірі 50—70 гривень, як, наприклад, за розклейку оголошень на парканах. Більше клопотів у рекламодавців, які стали жертвами конфлікту між мерією й операторами, — мало кого потішать боргові наліпки на чверть площі власної реклами. Втім, стверджують в Асоціації рекламників, інформація про боржників нині з’являється лише на тлі «мертвих» компаній, збанкрутілих унаслідок кризи. Позовів до суду наразі не було.

У відповідь на витівки мерії оператори зовнішньої реклами застосовують простий спосіб — зривають компрометуючі наліпки. У більшості випадків їм це вдається.

  • «Як тебе не любити, Києве мій!»

    Щорічно в останній тиждень травня жителі столиці святкують День міста. Свято чекатиме буквально на кожному кроці y центрі міста, адже цього року програма заходів нараховує 35 різних художніх, культурно-освітніх і спортивних подій. >>

  • Кровна залежність

    У жінки, яку покусали собаки в Миколаєві, медики діагностували гостру крововтрату і хронічний сепсис, який є прямою загрозою для життя. Їй терміново потрібно кілька сеансів переливання крові. Лікарі просять усіх небайдужих городян надати допомогу і здати кров. Нагадаємо, потерпілій через отримані травми ампутували праву руку. >>

  • «По-моєму, чувак, нас кинули»

    Невідомий нещодавно виманив майже 40 тисяч грн. за уявне пальне у 67-річного фермера із Золочівського району Львівщини. З цього приводу ошуканий чоловік звернувся в поліцію. >>

  • Конвеєр репресій

    Учора в Сімферополі й Алупці окупованого Криму відбулися чергові обшуки у будинках кримських татар. За словами адвоката Еміля Курбедінова, у більшості випадків, затриманих людей у масовому порядку відвозять до так званого «Центру «Е» у місто Сімферополь (центр боротьби з екстремізмом при МВС Росії). >>

  • «Херсон» наснився

    У ватажка терористичної «ДНР» Олександра Захарченка вочевидь сталося сезонне психічне загострення. Інакше, як пояснити його чергове словоблуддя: мовляв, бойовики «можуть претендувати на Херсонську область й інші населені пункти». >>