«Власник рекламоносія має заборгованість перед містом», ідеться в текстівках, розміщених на деяких рекламних щитах поверх реклами. Як свідчать самі рекламники, авторами оригінального способу вибивання боргів є чиновники столичної мерії.
Керівники комунального підприємства «Київреклама», підпорядкованого столичній мерії, раніше неодноразово скаржилися на заборгованість операторів зовнішньої реклами перед містом. Наразі ж, стверджують у КМДА, невиконання рекламниками своїх фінансових зобов’язань призвело до зростання заборгованості у рекламній сфері до 40 — 50 відсотків. Це ставить під загрозу виконання міського бюджету, в дохідній частині якого передбачено отримати понад 145 мільйонів гривень доходів від зовнішньої реклами.
«Ідея (компрометуючих наліпок. — Ред.) цікава й оригінальна, як урок для інших, але й водночас незаконна. До того ж бажаного ефекту не буде, якщо відсутня повноцінна стратегія, програма розвитку рекламного ринку в Києві», — зазначив «УМ» керівник Асоціації зовнішньої реклами України Артем Біденко. Наразі склалася ситуація, коли рентабельність столичного рекламного бізнесу рівна нулю, а подекуди має й від’ємний показник. Орендувати один рекламний щит у межах міста коштує 1 900 гривень (дорожче, ніж, наприклад, у Москві. — Авт.), при цьому вартість рекламної площі для замовника складає максимум 1 400 гривень — операторам не вистачає коштів навіть на поточні витрати, на виплату ж податків і поготів.
На думку пана Біденка, швидше за все мерія винайняла стороннього підрядника для розміщення наліпок, щоб у разі, коли такий метод боротьби за наповнення бюджету буде визнано незаконним, лишитися осторонь. Влада, навіть за найгіршого розвитку ситуації, може отримати хіба що незначне адміністративне покарання — штраф у розмірі 50—70 гривень, як, наприклад, за розклейку оголошень на парканах. Більше клопотів у рекламодавців, які стали жертвами конфлікту між мерією й операторами, — мало кого потішать боргові наліпки на чверть площі власної реклами. Втім, стверджують в Асоціації рекламників, інформація про боржників нині з’являється лише на тлі «мертвих» компаній, збанкрутілих унаслідок кризи. Позовів до суду наразі не було.
У відповідь на витівки мерії оператори зовнішньої реклами застосовують простий спосіб — зривають компрометуючі наліпки. У більшості випадків їм це вдається.