Цими вихідними сомалійські пірати захопили на судні–балкері «Аріана» найбільше українців одночасно — 24 особи — з часу викрадення сумнозвісної «Фаїни». Останнім часом піратські атаки стають усе частішими, і в багатонаціональних командах захоплених кораблів регулярно опиняються то один, то кілька громадян України. Проте цього разу екіпаж «Аріани» складається повністю з українців: судно перевозило вантаж сої з Бразилії до Ірану, коли минулої суботи біля Сейшельських островів його наздогнали на своїх швидкохідних катерах пірати. Наразі вони ведуть «Аріану» до одного зі своїх портів у Сомалі. Раніше невідомий пірат зателефонував до інформагентства «Ройтерс» і повідомив, що захоплено «українське судно з вантажем ООН» (білими автомобілями з логотипами UN на борту). Пізніше з’ясувалося, що йшлося про інше судно, а на балкер «Аріана» з нашими моряками заявила права грецька компанія, тоді як за всіма базами даних, судно мальтійське, а керує ним англійська компанія з Лондона.
Відтак невідомо, хто буде проводити переговори з піратами. Оскільки заручники — лише українці, уряд нашої країни створює оперативний штаб із визволення наших співвітчизників. За традицією, що склалася останнім часом, до нього увійдуть, в основному, силовики: Служба зовнішньої розвідки, Головуправління розвідки Міноборони, СБУ, а також Мінтранс та Міністерство закордонних справ.
Українських моряків з «Аріани» можуть звільнити протягом найближчих десяти днів, вважає морський експерт і редактор інтернет–сторінки «Морський бюлетень» Михайло Войтенко: «Якщо судно застраховане, його можуть відпустити протягом десяти днів: судновласникові немає сенсу торгуватися про розмір викупу, якщо за все готова заплатити страхова компанія». Якщо ж цього не станеться, то переговори можуть затягнутися, як зазвичай, щонайменше на місяць.
Тим часом навколо іншого захопленого судна «Ганза Ставангер», на якому українських моряків — двоє, розгорілися таємні пристрасті. Як уже повідомляла «УМ», судно, вантажене товарами широкого вжитку, цікаве піратам не як «застава» для викупу, а як об’єкт розграбування. Це призведе до значних збитків власника товару та страхової компанії, тож вони «натиснули» на уряд Німеччини задля силового звільнення судна, відтак до Аденської затоки на американський військовий корабель–вертольотоносець «Боксер» прибули понад дві сотні німецьких «спецназівців». Силове звільнення в таких випадках практикують рідко, бо пірати чекають його і постійно тримають усіх заручників в одній кімнаті під прицілами. Американці оцінили цей ризик і не дали своєї згоди на німецьку операцію з порятунку судновласників, власників товару та страховиків від збитків. Німцям довелося відмовитися від силового варіанта на «Ганза Ставангер», що, можливо, врятувало життя і нашим морякам.