Останні дні минулого тижня ознаменувалися до певної міри сенсаційною заявою Прем’єр–міністра Юлії Тимошенко: «Якщо на дорозі не ведуться ремонтні роботи, встановлювати обмеження швидкості знаком «40» тепер заборонено». І це ще не все: згідно з постановою уряду в населених пунктах надалі дозволено їздити зі швидкістю 70 км/год., тобто на 10 км/год. швидше, ніж досі. Також Кабмін дозволяє розганятися до 80 км/год. у населених пунктах, які розташовані на трасах, якщо дорога має шість і більше смуг в обох напрямках. Якщо ж, окрім шести смуг, присутній і бетонний розподільник, уряд дав «добро» тиснути на акселератор, доки стрілка спідометра не досягне 90 км/год. Більше того, Кабмін вирішив, що керувати авто зі швидкістю 130 км/год. можна поза населеними пунктами на автомагістралях і 110 км/год. — на звичайних автошляхах поза містами та селами.
Ініціатива Кабміну, яку вже встигли назвати такою, що набула чинності, в багатьох викликала принаймні подив. Адже навіть самі даішники не приховують, що перевищення швидкості якраз і є однією з тих основних норм, яку найбільше порушують водії. Зважаючи ж на постійні гучні звіти про наповнення бюджету за рахунок порушників Правил дорожнього руху, зрозуміло, що бюджет країни може позбутися не одного мільйона гривень доходів.
Насправді ж з’ясувалося таке: хоча Кабмін і має право вносити зміни до ПДР, Прем’єрка видала бажане за дійсне — можливо, маючи на меті здобути якийсь відсоток прихильності автолюбителів. Даішники, принаймні вчора, штрафували за старими правилами, а у відповідь на зауваження про анонсовану постанову лише усміхалися. «Чули, але вона не дійсна!» — так відреагували співробітники Державтоінспекції на Житомирській трасі біля Києва, де кореспондентів «УМ» зупинили, коли ми рухалися зі швидкістю 120 км/год. Підтвердження правдивості цих слів «УМ» отримала і з власних джерел у столичному полку ДАІ: «Про урядову постанову наразі лише говорять, а ми працюємо, як і раніше. Принаймні поки вона не буде опублікована в «Урядовому кур’єрі».
Ініціатива уряду викликає й чимало інших запитань. Якщо, як заявила Юлія Тимошенко, в Європі немає таких жорстких обмежень щодо швидкості, які існують у нас, то варто також розуміти, що в ЄС якість доріг значно вища. Більше того. «У нас і так їздять із неправомірною швидкістю, незважаючи навіть на високі штрафи. А подивіться, скільки хрестів і вінків на узбіччях автотрас у селах! Тепер такі вбивства уряд фактично хоче узаконити?» — обурювався у розмові з «УМ» водій із багаторічним досвідом Андрій Пащенко.
Також незрозуміло, що, у випадку вступу в дію ініціативи уряду, робити з дорожніми знаками «60» і «40», які встановлені по всій Україні? Замінити їх на території всієї держави коштуватиме великих грошей. Доведеться потрудитися і над тим, щоб перепрограмувати засоби фото– та відеофіксації, які «ловлять» автівки «лихачів» ще за старими нормами ПДР. «Для цього необхідно повністю перепрограмувати систему. Легше це зробити за умови, що ДАІ має віддалений доступ до камер, а не змінюватиме їх налаштування окремо для кожного фіксатора», — пояснив «УМ» програміст Роман Тищенко, чиї програмні розробки для відеофіксації порушень ПДР теж розглядали, щоб поставити на службу ДАІ.
Тож лише сьогодні уряд на своєму засіданні обговорюватиме можливість «швидкісних» змін до ПДР. А деякі водії вже шпетять на всі заставки Юлію Тимошенко, яка знову поспішила з непродуманими заявами. Дехто вчора «газонув» на 130 км/год. і позбувся не зайвих в умовах кризи 300 гривень — як кореспонденти «УМ», котрі теж повірили Прем’єру, що весна обов’язково переможе, а їздити тепер можна швидше...
КОМПЕТЕНТНА ДУМКА
Їздіть, «як положено», радять у ДАІ
Поговорити про зміни в ПДР щодо швидкісних обмежень погодився начальник Департаменту ДАІ України Сергій Коломієць. Але тільки після того, як... такі зміни справді наберуть чинності. «Коментувати нічого, адже постанови як такої наразі не існує, — пояснив «УМ» Сергій Геннадійович. — Є лише окремі напрацювання, проте зміни в їхньому нинішньому анонсованому вигляді запроваджено не буде, це факт! На середу в Кабміні призначено урядове засідання, де розглядатимуть питання щодо внесення змін до існуючих Правил дорожнього руху; обговорюватимуть можливість та механізми удосконалення нормативів ПДР відповідно до сучасних реалій. Але, повторюю, задекларовані урядом зміни будуть реалізовані лише після їхнього остаточного доопрацювання та всебічного аналізу».