Справа про катастрофу українського буксира «Нафтогаз–67» наближається до суду. Згідно з висновками українських експертів, 80% провини в цьому інциденті лежить на китайській стороні. Нагадаємо, 22 березня минулого року «Нафтогаз–67» у протоці біля Гонконга в густому тумані зіткнувся з більшим у кілька разів китайським балкером «Яохай». Причому українське судно затонуло, врятувалися шестеро моряків, а решта 15 — загинули; а тим часом китайське судно, не зупиняючись, пройшло і пришвартувалося в порту Гонконга. Обвинувачення у справі висунуто трьом сторонам: диспетчерській службі, яка мала розвести кораблі в затоці, капітанові китайського суховантажу і капітану українського буксира. «Що стосується судових позовів і подальшої долі нашого капітана — це питання стоїть на контролі. Практично щомісяця відбуваються робочі зустрічі в Міністерстві транспорту та зв’язку», — заявив у Сімферополі голова правління ДАТ «Чорноморнафтогаз» Анатолій Присяжнюк.
За словами пана Присяжнюка, українські експерти постійно працюють над спробами умовного відтворення тієї катастрофи, а результати спроб відсилають у Гонконг для підготовки судового розгляду. «Кілька разів ми проводили в морі моделювання всіх цих моментів, все це, викладене на папері, передається в Гонконг, і наша група — четверо людей, виїжджає для роботи з підготовки відповідних документів і участі в судовому засіданні», — повідомив пан Присяжнюк. Він зазначив, що, за висновками українських експертиз, можна на 80% довести правоту нашого капітана і на 20% — китайського. Справу розслідують морські власті КНР, згідно з Кодексом із розслідування морських аварій та інцидентів Міжнародної морської організації. Попередня причина, яку встановили слідчі, — взаємне порушення правил обома кораблями. Судове засідання, яке вже кілька разів відкладали, призначене на 20–ті числа цього місяця.
Тим часом до роковин трагедії власник українського судна, що затонуло, ДАТ «Чорноморнафтогаз» обіцяє виплатити родинам 15 загиблих моряків по десять тисяч гривень.