Дивна ситуація склалася на агрегатному заводі, що є підрозділом харківського танкограду. Підприємство постійно має замовлення, у тому числі й від іноземних фірм, працює фактично без збою, але його робітники ще з серпня минулого року не отримують гроші. Подачка у вигляді п’ять–десять відсотків від зарплати певний час рятувала від голоду, але в січні зникла й вона. Останній раз люди тримали у руках зароблені гривні напередодні новорічних свят. Їм видали по 50—150 гривень — хто скільки «заслужив». «Нині ми робимо двигуни для Китаю, — пояснив ситуацію робітник Віктор Ковальчук. — Вони дуже дорого коштують. А до цього був контракт із Пакистаном. Тоді, як і зараз, довелося вибивати зарплату силою».
З тим, що замовлення є, погоджується і адміністрація підприємства. «Зараз частково виготовили для іноземного замовника партію двигунів, яку сьогодні відправили, — каже заступник начальника з виробництва Іван Солошенко. — Гадаю, через тиждень–два після отримання нашої продукції гроші надійдуть на рахунок заводу». Але навіть після цього люди отримають лише поточну зарплату. Борг у розмірі майже чотири мільйони гривень погашатимуть поступово.
Недоїмка виросла, за словами керівників підприємства, в основному, через недобросовісність вітчизняних залізничників. Одесити не виплатили за поставлену продукцію машинобудівникам шість мільйонів гривень, Південна залізниця — два мільйони. «Це якраз ті гроші, які б ми мали віддати людям на зарплату», — каже голова профспілки Олександр Якубовський. Усього ж завод імені Малишева заборгував своїм робітникам близько 20 мільйонів гривень. Це найбільша недоїмка з зарплатні в області. Проблема в тому, що держава не поспішає розраховуватися з підприємством за виготовлену і поставлену військову спецтехніку. А тому, за словами начальника обласного управління промисловості, транспорту і зв’язку Владлена Вавілова, проблеми машинобудівного гіганта практично не можливо вирішити на місцевому рівні.